آمریکا به افغانستان برنمی شود، مذاکرات وین سازنده بوده است!

به گزارش پرشین بلاگ، به گزارش خبرنگاران، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز بدون اشاره به اینکه کشورش در سال 2018 میلادی به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض نموده و از توافق بین المللی برجام بیرون رفت، در مورد مذاکرات جاری در وین اعلام نمود: مصاحبهها در وین سازنده بوده است.

آمریکا به افغانستان برنمی شود، مذاکرات وین سازنده بوده است!

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه افزود: آمریکا تحریم ها علیه ایران را بر نخواهد داشت مگر آنکه اطمینان پیدا کند که ایران به تعهدات هسته ای خود پایبند خواهد شد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه با فاکس نیوز ادعا کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصدی برای بازگرداندن نظامیان آمریکایی به افغانستان ندارد.

این در حالیست که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در هفته های گذشته گفته بود: وقت آن است که طولانی ترین جنگ آمریکا در افغانستان را به اتمام برسانیم. آمریکا دیگر در عملیات های نظامی افغانستان شرکت نخواهد کرد؛ ولی به انجام امور دیپلماتیک و بشردوستانه و یاری به دولت این کشور ادامه خواهد داد.

نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در سال 2001 میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند؛ اما پس از 2 دهه اشغالگری و تجاوز نتیجه ای جز افزایش ناامنی و خشونت در این کشور بر جای نمانده است.

در ارتباط با گفتگوهای وین، سید عباس عراقچی عصر دیروز بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام طی سخنانی گفت: امروز ما بعد از تقریباً سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشته است، یک بار دیگر برای آنالیز فرایند پیشرفت بحث هایی که تا الان اجرا شده کمیسیون را تشکیل دادیم. هم در حوزه برطرف تحریم ها هم در حوزه هسته ای ما گزارش کار کارگروه ها را مرور کردیم و بحث های خوبی هم در داخل کمیسیون مشترک صورت گرفت. به نظر می رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل دریافت است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد و جهتی که باید طی گردد جهتی است که الان مقداری شناخته شده تر هست. البته این جهت، جهت آسانی نخواهد بود و اختلاف نظرها طوری نیست که خاتمه یافته باشد. اختلاف نظرهای بعضاً جدی وجود دارد که باید طی مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 291

به "آمریکا به افغانستان برنمی شود، مذاکرات وین سازنده بوده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به افغانستان برنمی شود، مذاکرات وین سازنده بوده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید