آیا با خرید یک مودم گیمینگ می توانید پینگ پایین تری در بازی ها داشته باشید؟

به گزارش پرشین بلاگ، گیمرها عاشق خرید تجهیزات سخت افزاری هستند که باعق بهبود عملکردشان می شوند و تجربه کاربری بهتر و لذت بخش تری به آن ها می دهند.

آیا با خرید یک مودم گیمینگ می توانید پینگ پایین تری در بازی ها داشته باشید؟

یکی از سخت افزارهایی که گیمرها برای بازی کردن احتیاج دارند؛ مودم است. معمولا گیمرها مودم های اینترنت ثابت مانند مودم های ADSL و مودم های VDSL را دوست دارند.

در خارج از ایران مودم های کابلی بسیار پرطرفدار هستند ولی در ایران که اینترنت کابلی نداریم و اینترنت DSL هم در دسترس نیست یا سرعت پایینی دارد؛ گیمرهای زیادی سراغ مودم های گیمینگ 4G رفتند.

مودم های گیمینگ بسیار گران قیمت هستند و این روزها برای خریدشان باید حداقل 5 میلیون تومان هزینه کرد. بسیاری از گیمرها سراغ خرید یک مودم گیمینگ می فرایند تا پینگ کمتری داشته باشند.

حالا سوال اینجا است که واقعا خرید یک مودم گیمینگ باعث کاهش پینگ در بازی ها می گردد؟ تاثیر یک مودم گیمینگ با یک مودم معمولی در پینگ اینترنت و بازی های آنلاین چقدر است؟ آیا ارزش دارد 6 الی 7 میلیون تومان برای خرید یک مودم گیمینگ بدهیم؛ فقط به خاطر اینکه پینگ کمتری داشته باشیم؟

پهنای باند یا پینگ؟

برای پاسخ دادن به این پرسش مهم؛ ابتدا باید تفاوت پهنای باند را با پینگ معین کنیم. گیمرها به پهنای باند (Bandwidth) آن چنان زیادی احتیاج ندارند. اگرچه باید برای بازی های آنلاین یک پهنای باند معقولی و تضمین شده ای داشت ولی اولویت نخست گیمرها نیست.

یک گیمر با اینترنت 8 مگابیت خوب هم می تواند بازی کند و حتما نباید اینترنتی با 30 یا 50 مگابیت داشته باشد. این طور هم می گردد گفت که تبدیل اینترنت 16 مگابیت به اینترنت 50 مگابیت چندان تاثیری روی کیفیت بازی کردن نمی گذارد. پهنای باند برای افرادی که دانلودهای همزمان زیادی دارند یا چندین نفر به طور همزمان می خواهند به اینترنت وصل شوند؛ پر اهمیت است.

اما گیمرها به پینگ (Ping) احتیاج دارند. پینگ همان مدت زمانی است که یک سیگنال الترونیکی طول می کشد از سیستم شما به مبدا سرورهای بازی ارسال گردد و دوباره به سمتتان بازگردد.

یک مودم گیمینگ در بیشتر اوقات می تواند پهنای باند بهتری به شما بدهد نه پینگ بهتری!

در اینترنت خانگی که در ایران تجربه می کنیم؛ در بهترین حالت شاهد پینگی بین 50 تا 100 میلی ثانیه هستیم. در بسیاری از مواقع این پینگ بالاتر از این میزان است و به ندرت روی اینترنت VDSL یا اینترنت فیبرنوری (FTTH) شاهد پینگی زیر 30 میلی ثانیه هستیم.

مودم های گیمینگ می توانند اتصال بین خودشان با کامپیوتر یا کنسول بازی را به وسیله پهنای باند بیشتر، وای فای دو بانده و پر سرعت، فناوری هایی مانند MU-MIMO و اولویت دهی به دستگاه ها و پهنای باند را بهبود دهد ولی روی پینگ اینترنت یا همان ارسال و دریافت سیگنال ها چندان تاثیرگذار نیست.

بله می گردد گفت مودم های گیمینگ به خاطر داشتن پردازنده، رم، حافظه کش و سیستم قوی تر، می توانند پردازش های سریع تری داشته باشند و نویز کمتری روی اینترنت بیفتد ولی این تاثیر روی پینگ بازی چندان زیاد نیست.

مودم گیمینگ یا روتر گیمینگ؟

کاهش پینگ توسط یک مودم گیمینگ نسبت به مودم معمولی شاید بین 10 الی 20 میلی ثانیه باشد که برای گیمرها چندان محسوس نیست و دردی از مشکل آن ها حل نخواهد کرد.

به علاوه، شما باید سرعت واکنش خودتان را هم در نظر داشته باشید. انسان ها در بهترین حالت می توانند واکنش هایی در حدود 100 میلی ثانیه داشته باشند و بسیار نادر است که بتوانند از پینگ های زیر 30 میلی ثانیه بهره واقعی ببرند.

بنابراین، اگر بهترین مودم های گیمینگ جهان با قیمت های 400 و 500 دلاری را هم خریداری کنید؛ نخواهید توانست پینگ بازی های آنلاین را خیلی زیاد کاهش دهید و شاید اصلا تفاوت آن را با پینگ یک مودم معمولی احساس نکنید.

اگر قصد شما از خرید یک مودم گیمینگ کمتر شدن مقدار پینگ تان است، پس انتخاب تان کاملا اشتباه است.

برای داشتن پینگ کمتر باید بیشتر روی انتخاب یک شرکت سرویس دهنده اینترنت تمرکز کنید یا نوع اینترنت خود را عوض کنید. مثلا، اگر اینترنت ADSL با سرعت 16 مگابیت داشتید و راضی نیستید؛ دنبال خرید سرویس اینترنت VDSL یا FTTH بروید.

اگر قصد شما از خرید یک مودم گیمینگ کمتر شدن مقدار پینگ تان است، پس انتخاب تان کاملا اشتباه است. مودم های گیمینگ صرفا امکانات بیشتری نظیر قدرت پوششی بیشتر، تعداد پورت های بیشتر، پشتیبانی از پهنای باندهای بالاتر و … در اختیارتان قرار می دهند.

وقتی احتیاج به مودم گیمینگ داریم که مثلا اتصال وای فای برای ما اهمیت داشته باشد یا اینکه بخواهیم کنسول بازی را با کابل شبکه اترنت هزار مگابیت به مودم وصل کنیم.

بهترین پیشنهاد؛ خرید یک مودم رده متوسط به همراه یک روتر گیمینگ است. در خارج از کشورها گیمرها عاشق روترهای گیمینگ هستند چون ده ها قابلیت ویژه و اختصاصی برای بازی های آنلاین دارند.

غالب گیمرها ترجیح می دهند از سیستم ها و مودم روترهای دسکتاپ و کابلی برای گیمینگ استفاده نمایند. قوی ترین کامپیوترهای رومیزی یا لپ تاپ را خریداری نموده و…

منبع: شبکه چی
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 180

به "آیا با خرید یک مودم گیمینگ می توانید پینگ پایین تری در بازی ها داشته باشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا با خرید یک مودم گیمینگ می توانید پینگ پایین تری در بازی ها داشته باشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید