ارزیابان یونسکو 6 کاروانسرای استان سمنان را برای ثبت جهانی آنالیز کردند

به گزارش پرشین بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: 6 کاروانسرای تاریخی استان برای ثبت در لیست جهانی کاروانسرا های ایران به وسیله گروه ارزیابان یونسکو مورد آنالیز نهاده شد.

ارزیابان یونسکو 6 کاروانسرای استان سمنان را برای ثبت جهانی آنالیز کردند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از سمنان، حمیدرضا دوست محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: کاروانسرا های قصر بهرام، سنگی و آجری آهوان، میامی، میاندشت و عباس آباد طی 2 روز مورد آنالیز ارزیاب یونسکو نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی تمامی کوشش خود را برای رعایت الزامات مورد نظر سازمان یونسکو برای ثبت آثار در لیست جهانی انجام داد، ابراز امیدواری کرد: با ثبت این 6 کاروانسرا در لیست جهانی، برای دومین بار آثاری از این استان در تعداد آثار ثبت جهانی قرار گیرد.

دوست محمدی ادامه داد: کاروانسرای تاریخی میاندشت که بزرگ ترین مجموعه کاروانسرایی ایران و دربرگیرنده سه کاروانسرا است، کاروانسرای عباس آباد و کاروانسرای میامی سه کاروانسرا در شهرستان میامی، کاروانسرای سنگی و آجری آهوان در سمنان و کاروانسرای قصر بهرام در جنوب گرمسار در این مرحله مورد آنالیز ارزیاب یونسکو نهاده شد.

او گفت: با توجه به وجود بیش از 30 کاروانسرای تاریخی در استان سمنان، این استان به سرزمین کاروانسرا ها معروف است و امید است با ثبت جهانی این کاروانسراها، زمینه الحاق سایر کاروانسرا های استان به این لیست هم فراهم گردد.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 833 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده که 837 اثر از این تعداد در لیست آثار ملی ثبت است.

انتهای پیغام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 519

به "ارزیابان یونسکو 6 کاروانسرای استان سمنان را برای ثبت جهانی آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابان یونسکو 6 کاروانسرای استان سمنان را برای ثبت جهانی آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید