از شادترین مردم دنیا چیزی شنیده اید؟

به گزارش پرشین بلاگ، لیستی از شادترین کشورهای دنیا

سال جاری نیز مانند هر سال لیستی از شادترین شهرهای دنیا با آنالیز از میان 156 کشور انتخاب شده است. همراه خبرنگاران باشید تا 10 تا از شادترین آنها را بشناسید.

از شادترین مردم دنیا چیزی شنیده اید؟

تا حالا به این قضیه فکر نموده اید چرا مردمان این کشورها یه این میزان شاد هستند؟ آرامش در یک جامعه اولین موردی است که اهمیت دارد، زمانی که دولت یک کشور از مردمانش حمایت می نماید و تجارتی پویا در این کشورها برقرار است، از دغدغه ها و آسیب های اجتماعی کاسته می گردد و مردم از آزادی عمل بیشتری برخوردار می شوند.

باید بدانید برای ارائه گزارش شادترین مردم دنیا که به وسیله راهکارهای توسعه سازمان ملل متحد انجام شده، فاکتورهای مختلفی مورد آنالیز قرار می گیرد. دراینجا به 5 مورد از مهمترین آنها می پردازیم که البته مهمترین موردی که در احساس شادی مردم بسیار تاثیرگذار است، همان سرانه فراوری ناخالص ملی است.

  • سرانه فراوری ناخالص داخلی (GDP)
  • امید به زندگی در بدو تولد سالم
  • آزادی عمل در زمینه انتخاب جهت زندگی
  • سخاوت
  • برداشت ها از فساد

10- سوئد

کشور سوئد در همان جایگاهی قرار گرفته است که سال گذشته قرار داشت و دو سال است که دهمین کشور شاد دنیا به شمار میرود. سرانه فراوری ناخالص داخلی و امید به زندگی سالم در این کشور باعث شده اند که سوئد یکی از شاد ترین کشور های دنیا باشد.

9- استرالیا

بر اساس گزارش ناشران این فهرست، در کشور استرالیا تمام فاکتور های مربوط به زندگی شاد در بالاترین سطح قرار دارند، اما بیماری های فیزیکی و روانی باعث شده اند که این کشور نتواند رتبه بهتری را در این فهرست به دست آورد.

8- نیوزلند

با وجود اینکه سرانه فراوری ناخالص داخلی در نیوزلند کمی پایین تر از استرالیا است، اما هر دو کشور در 5 فاکتور مهم مربوط به شادترین کشور های دنیا شرایط مشابهی دارند. اما نیوزلندی ها نسبت به شهروندان استرالیا سخاوتمند تر هستند.

7- کانادا

سال جاری جایگاه کانادا و هلند در فهرست شادترین کشور های دنیا تغییر نموده است. اما همچنان کانادا در این زمینه رتبه های خوبی را کسب نموده که این موضوع در زمینه معیار های اجتماعی نیز به خوبی خودنمایی می نماید. نویسنده این گزارش مدعی شده است که: جوامع متنوع نظیر کانادا قادر هستند تا به اعتماد اجتماعی بیشتری به وسیله برنامه های اتخاذ شده در زمینه فهم چند قومیتی و چند فرهنگی دست یابند.

6- هلند

هلند و کانادا شرایط بسیار مشابهی نسبت به یکدیگر در زمینه ارزیابی معیار های شاد بودن دارند. شرایط در هر دو کشور در زمینه سرانه فراوری ناخالص داخلی، حمایت اجتماعی و درک آزادی در زمینه انتخاب جهت زندگی یکسان بوده است.

5- فنلاند

فنلاند توانسته جایگاه خود را در فهرست شادترین کشور های دنیا از سال گذشته حفظ کند. در بین چهار کشور دیگر موجود در شمال اروپا، فنلاند رتبه پنجم را در مورد شاد بودن شهروندانش به دست آورده است.

4- سوئیس

نویسنده این گزارش مدعی شده است که: تفاوت در بین چهار کشور فزونی که در فهرست شادترین کشور های دنیا قرار گرفته اند چندان زیاد نیست. با این اوصاف سوئیس چهارمین کشور شاد دنیا شناخته می گردد.

3- ایسلند

حمایت اجتماعی یکی از مهم ترین معیار های موجود در رتبه بندی بود که در تمام ملیت ها به وسیله Gallup World Poll آنالیز شد. بیشترین درصد از افرادی که مدعی شدند در زمان های بحران، فردی حمایتشان نموده است، مربوط به کشور ایسلند بود.

2- دانمارک

با وجود اینکه رتبه دانمارک نسبت به سال گذشته در فهرست شادترین کشور های دنیا یک واحد سقوط نموده است اما شرایط هر شش معیار این کشور همچنان ثابت هستند.

1- نروژ

سال گذشته کشور نروژ رتبه چهارم از این فهرست را در اختیار داشت اما سال جاری توانسته است در جایگاه نخست فهرست شادترین کشور های دنیا قرار گیرد. نکته جالب اینکه، در مورد شاخص محرومیت های مادی بچه ها دنیا، نروژ کمترین محرومیت را نسبت به تمام کشور های دنیا دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 708

به "از شادترین مردم دنیا چیزی شنیده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شادترین مردم دنیا چیزی شنیده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید