افتتاح بازارچه صنایع دستی در تپه هگمتانه

به گزارش پرشین بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از افتتاح بازارچه صنایع دستی در تپه هگمتانه و نمایشگاه صنایع دستی در باغ نظری اطلاع داد.

افتتاح بازارچه صنایع دستی در تپه هگمتانه

به گزارش خبرنگار از ، علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه 25 برنامه برای هفته صنایع دستی در همدان پیش بینی شده است، از رونمایی طرح سنتی سردر کارگاه های مبل منبت روستا های اشترمل، سیدشهاب و جیجانکوه اطلاع داد و گفت: بازدید از کارگاه آقای کُفرایند پیشکسوت و کارآفرین رشته منبت در روستای اشترمل از دیگر برنامه های این استان در هفته صنایع دستی است.

او به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی به مدت یک هفته در عمارت باغ نظری اشاره نمود و یادآور شد: در این هفته بازارچه صنایع دستی هم در تپه هگمتانه برپا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان به تجلیل اساتید و پیشکسوتان صنایع دستی و بانوان کارآفرین اشاره نمود و اضافه کرد: برگزاری مسابقه مجازی صنایع دستی اصیل هنرمندان همدانی برای شرکت در مسابقات نشان ملی کشور از دیگر برنامه های هفته صنایع دستی در همدان است.

مالمیر معرفی شهر های جهانی در بستر فضای مجازی و بازدید از روستای داویجان در رشته مرواربافی از برنامه های این هفته برشمرد و گفت: آنالیز ماهیت روستا برای دفاع به اسم روستای ملی مروار در سال 1400 و رونمایی از سند راهبردی افق 1404 شهر جهانی منبت و مبلمان هم در این هفته انجام می گردد.

او از افتتاح کارگاه مرواربافی در ملایر اطلاع داد و بیان نمود: برگزاری کارگاه آموزشی ساخت صنایع دستی نفیس در رشته چوب و معرق هم در این ایام برنامه ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان نمود: افتتاح کارگاه سفال سازی دو روستا در شهر جهانی سفال لالجین و اعطای نشان اعتماد صنایع دستی به فروشگاه های سفال در شهر جهانی سفال هم انجام خواهد شد.

او نشست با تشکل ها و پیشکسوتان حوزه صنایع دستی استان با موضوع آسیب شناسی و برنامه ریزی برای شرایط کرونا را یکی دیگر از برنامه ها دانست و گفت: بازارچه عظیم سیفیه هم در این هفته راه اندازی می گردد.

مالمیر به شروع به کار پروژه عمرانی مجموعه کارگاهی کوثر ملایر و کارگاه آموزش صنایع دستی با اسم صنایع دستی و پیوند نسل ها در تویسرکان اشاره نمود و اضافه کرد: از پیشکسوتان صنایع دستی در شهرستان رزن و درگزین هم تجلیل خواهد شد.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 461

به "افتتاح بازارچه صنایع دستی در تپه هگمتانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بازارچه صنایع دستی در تپه هگمتانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید