این نوع از مثبت گرایی سمی است؛ کنترلش کنید!

به گزارش پرشین بلاگ، گروهی از افراد در زندگی خود نسبت به همه چیز دید مثبت داشته و به همین علت خطرات پیش روی خود را جدی نمی گیرند. شرایط مثبت گرایی افراطی یا سمی از این باور ناشی می گردد که یک فرد، علیرغم درد عاطفی یا موقعیت چالش برانگیز همچنان خود را موظف می داند که باید یک دیدگاه مثبتی اتخاذ کند. این افراد از نظر ذهنی احساساتی را که شاد نیستند، انکار نموده و برایشان اعتبار قائل نبوده و اصولا به مسائل خود مشروعیت نمی دهد.

این نوع از مثبت گرایی سمی است؛ کنترلش کنید!

این افراد در هنگام برخورد با مسائل و چالش های زندگی می گویند اشکالی ندارد، شرایط می توانست به مراتب بدتر از این باشد و با این فلسفه، مسائل را جدی نمی گیرند در حالی که این رفتار می تواند تبعاتی بسیار جدی در زندگی شخصی و خانوادگی آن ها داشته باشد.

مطالعات و پژوهش های اجرا شده در این رابطه نشان داده اند که سرکوب احساسات می تواند در دراز مدت منجر به افزایش استرس، اضطراب و افسردگی گردد.

روان شناسان توصیه می نمایند که در هنگام رویارویی با مسائل جدی، به احساسات خود برچسب خوب یا بد نزنید. در عوض توصیه می گردد با آنالیز جنبه های مختلف شرایط پیش آمده، تشخیص دهید که ناراحتی، عصبانیت یا نا امیدی در برهه هایی از زندگی اشکالی نداشته و به یاد داشته باشید که عواطف مثبت و منفی دارای تاریخ انقضا بوده و در نهایت از بین خواهند رفت.

منبع: سیناپرس

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 897

به "این نوع از مثبت گرایی سمی است؛ کنترلش کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نوع از مثبت گرایی سمی است؛ کنترلش کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید