بازار خودرو در هفته دوم بهمن، قیمت خودرو تا شب عید افزایش می یابد؟

به گزارش پرشین بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بازار خودرو همچنان بدون مشتری مانده است. قیمت دلار به بهانه مذاکرات نوسان کاهشی پیدا نموده است. همین فرایند کاهش قیمت دلار باعث شد خودروهای ایرانی در بازار ایران مقرون به صرفه گردد.

بازار خودرو در هفته دوم بهمن، قیمت خودرو تا شب عید افزایش می یابد؟

آنالیز ها نشان می دهد قیمت خودرو در روز چهارشنبه (6 بهمن 1400) با کاهش همراه بود. به عنوان مثال خودروی پراید 111 با نرخ 185 میلیون تومان معامله شد.

پراید 131 نیز به نرخ 170 میلیون تومان معامله شد. خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ 201 میلیون تومان رسید. پژو 206 تیپ دو نیز به قیمت 267 میلیون رسید. پژو 206 تیپ پنج نیز با قیمت 323 میلیون در بازار موجود است.

در این خصوص یک کارشناس بازار خودرو می گوید: قیمت خودروهای ایرانی و خارجی در بازار ایران به علت کاهش قیمت دلار و فراسیدن مذاکرات فرایند کاهشی به خود گرفته اند. البته در این شرایط خودرو ایرانی در بازار خرید و فروش نمی گردد.

به عنوان مثال قیمت دنا پلاس که دو هفته قبل با قیمت 530 میلیون تومان به فروش رفت، امروز با 50 میلیون تومان کاهش به قیمت 480 میلیون تومان معامله شد.

سرمایه گذاران عقب نشینی کردند

عماد جعفری به خبرنگاران شرح داد: در شرایطی که از توافق ها اخبار جدیدی به گوش می رسد همین مساله باعث شده سرمایه گذاران از بازار عقب نشینی نمایند. حتی مصرف نمایندگان نیز منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند.

او ادامه داد: کاهش قیمت در خودروهای ایرانی چشمگیرتر بود. چند سالی هست که بازار شب عید نداشتیم و به اردیبهشت و خرداد منتقل شده بود. در این ماه های مورد اشاره بازار رونق دارد و قیمت ها معمولا فرایند افزایشی پیدا می نماید.

در مورد خودروهای داخلی دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا علی رغم زیان انباشه بالا، همچنان اقدام به فروش خود می نمایند. جدیدترین طرح فروش خودرو به شرکت سایپا مربوط می گردد و متقاضیان تا خاتمه امروز فرصت دارند که به وسیله سامانه ثبت نام saipa.iranecar.com نمایند.

برای مطالعه بیشتر خبر واردات خودرو به ایران را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 742

به "بازار خودرو در هفته دوم بهمن، قیمت خودرو تا شب عید افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار خودرو در هفته دوم بهمن، قیمت خودرو تا شب عید افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید