تظاهرات مردم شیکاگو در اعتراض به قتل یک نوجوان توسط پلیس آمریکا

به گزارش پرشین بلاگ، صدها نفر از مردم شیکاگو در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان لاتین تبار توسط پلیس این شهر تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم شیکاگو در اعتراض به قتل یک نوجوان توسط پلیس آمریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتراض شهروندان شیکاگو در حالی برگزار گردید که آدام تولدو نوجوان 13 ساله لاتین تبار حدو دو هفته پیش به دنبال تیراندازی پلیس آمریکا کشته شد. این در حالی است که فیلم لحظه شلیک تیراندازی دو روز پیش منتشر شد.

معترضان در این تظاهرات فریاد می زدند: دستها بالا، تیراندازی نکنید و نه عدالت، نه صلح. این معترضان همچنین پلاکاردهایی با پیغام هایی همچون عدالت برای آدام تولدو اجرا گردد و تبعیض نژادی پلیس آمریکا را متوقف کنید در دست داشتند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن سکوت چند لحظه ای برای ادای احترام به آدام تولدو با خانواده این قربانی تیراندازی پلیس آمریکا ابراز همدردی کردند.

پیش از این بعضی رسانه های آمریکایی گزارش دادند: در پی انتشار تصاویر ویدئو همراه پلیس معین شد که آدام تولدو نوجوان 13 ساله آمریکایی هنگام تعقیب و گریز درحالی که دست های خود را بالای سر برده و هیچگونه سلاحی به دست نداشته به یک باره توسط پلیس با شلیک یک گلوله از پای در می آید.

این تصاویر دو روز پیش انتشار یافت و شبکه خبری سی ان ان نیز منبع انتشار این تصاویر جدید ویدیویی را دفتر جوابگویی پلیس شیکاگو گفت.

لس آنجلس تایمز نیز با پرداختن به این خبر نوشت: درحالی این تصاویر دو روز پیش انتشار یافت که تولدو در 9 فروردین ماه 1400 توسط پلیس شیکاگو به این اتهام که وی درهنگام تعقیب و گریز مسلح بوده، با شلیک یک گلوله به قتل می رسد.

درحالی پلیس آمریکا همچنان به کشتار رنگین پوستان در این کشور ادامه می دهد که دادگاه جرج فلوید دیگر شهروند آمریکایی که پنجم خرداد ماه 1399 در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا توسط یک پلیس سفید پوست با خفه کردن وی به قتل رسید، درجریان است.

قتل جرج فلوید اعتراض های سراسری در آمریکا را موجب شد تا آنجا که رئیس جمهوری وقت به نوعی دستور سرکوب اعتراض عدالتخواهان و معترضان به نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا را صادر کرد. رفتار نیروهای پلیس و امنیتی در آمریکا علیه معترضان حیرت رسانه های آمریکایی را موجب شد تا آنجا که با انتشار تصاویر صحنه های سرکوب های دولتی می نوشتند باور نمی کنیم که اینجا آمریکا است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 290

به "تظاهرات مردم شیکاگو در اعتراض به قتل یک نوجوان توسط پلیس آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مردم شیکاگو در اعتراض به قتل یک نوجوان توسط پلیس آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید