دومین رکود سنگین اقتصاد اروپا در پی موج جدید کرونا

به گزارش پرشین بلاگ، موج جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا باعث شد تا هم حوزه یورو و هم اقتصاد اتحادیه اروپا برای دومین بار در یک سال گذشته وارد رکود شوند.

دومین رکود سنگین اقتصاد اروپا در پی موج جدید کرونا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشا تودی، ارزیابی های اولیه توسط سازمان آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورواستات حاکی از آن است که شکل دریافت موج جدید کرونا در سطح اروپا باعث شده تا هم در حوزه یورو و هم کل اتحادیه اروپا برای دومین بار در یک سال گذشته شاهد رکود سنگین مالی باشند. بر همین اساس بین ماه های ژانویه و مارس امسال نسبت به سه ماهه پایانی سال 2020 اقتصاد 19 کشور عضو یورو رشد منفی 0.6 درصدی داشته و این رقم برای کل اتحادیه اروپا 0.4 درصد بوده است.

در سه ماهه نخست سال 2021 همچنین اقتصاد حوزه یورو منفی 1.8 درصد و اقتصاد اتحادیه اروپا منفی 1.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کوچک تر شده است. در حالی در سه ماهه نخست امسال حوزه یورو و اتحادیه اروپا رشد منفی مالی را به ثبت رسانده است که به خاطر شیوع ویروس کرونا اقتصاد آن ها در سه ماهه پایانی سا ل 2020 هم رشد منفی داشت. با این حساب می توان گفت که اقتصاد حوزه یورو و اتحادیه اروپا از نظر فنی وارد رکود سنگین شده است؛ چراکه طی دو دوره سه ماهه متوالی رشد منفی داشته است.

اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال 2020 هم که شیوع ویروس کرونا باعث شد شاهد اعمال قرنطینه های سراسری در کشور های اروپایی باشیم، درگیر رکود سنگین شد. آلمان به عنوان عظیم ترین اقتصاد اتحادیه اروپا از جمله کشور هایی بود که در سه ماهه نخست امسال بیشترین افت فراوری ناخالص داخلی را پس از پرتغال و اسپانیا به ثبت رساند. فراوری ناخالص داخلی آلمانی ها در این مدت منفی 3 درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 313

به "دومین رکود سنگین اقتصاد اروپا در پی موج جدید کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین رکود سنگین اقتصاد اروپا در پی موج جدید کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید