رونمایی از اولین بسکت و ماده موثر بر اطفای حریق در تبریز

به گزارش پرشین بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی اولین بسکت اطفای حریق و ماده موثر بر اطفاء حریق در اولین سازمان آتش نشانی ایران در تبریز، رونمایی شد.

رونمایی از اولین بسکت و ماده موثر بر اطفای حریق در تبریز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: صبح امروز، پنجشنبه، شانزدهم بهمن ماه، اولین بسکت اطفاء حریق برای عملیات های حریق عظیم شهری و حریق های جنگلی در آتش نشانی تبریز به عنوان اولین آتش نشانی کشور، بخارگیری شد.

علیرضا زبردست از انعقاد تفاهم نامه ای با بخش پروازهای امداد و حریق وزارت دفاع در این راستا اطلاع داد و گفت: بسکت موجود و بسکتی که در مرحله دوم خریداری می گردد، می تواند به هنگام وقوع آتش سوزی هایی که احتیاج به اطفای هوایی دارند، کارساز باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به فراوری ماده موثر بر اطفای حریق در شرکت های دانش بنیان وزارت دفاع، گفت: این ماده که توسط دانشمندان جوان ایرانی فراوری شده، بسیار قدرتمندتر از دو ماده مرسوم مورد استفاده برای اطفای حریق در جهان است.

زبردست با بیان اینکه برنامه های توسعه ای سازمان آتش نشانی تبریز، متناسب با احتیاجهای جامعه بشری و احتیاجهای جامعه ایرانی و بر اساس توسعه یافتگی شهرها خواهد بود، اظهار کرد: به همین دلیل برای ساخت پهبادهای آتش نشان، وارد مرحله عقد قرارد شده ایم؛ ربات غواص و ربات آتش نشان در آینده و همزمان با تجهیز کردن ایستگاه های آتش نشانی، به یاری آتش نشانان خواهند آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 161

به "رونمایی از اولین بسکت و ماده موثر بر اطفای حریق در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از اولین بسکت و ماده موثر بر اطفای حریق در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید