مراسم حج سال جاری چگونه برگزار خواهد شد؟

به گزارش پرشین بلاگ، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این پرسش مطرح می شود که مراسم حج سال جاری چگونه برگزار خواهد شد؟

مراسم حج سال جاری چگونه برگزار خواهد شد؟

عربستان سعودی گفت به یک میلیون مسلمان از داخل و خارج از کشور عربستان اجازه می دهد در مراسم حج سال جاری شرکت نمایند که این اندازه پس از محدودیت های همه گیری که 2 سال به شدت کاهش یافته بود، افزایش چشمگیری داشته است.

وزارت حج و عمره در بیانیه ای گفت: با این حال سفر حجی که در ماه جولای برگزار می گردد، محدود به مسلمانان زیر 65 سال و کاملا واکسینه شده علیه ویروس کرونا خواهد بود.

بر این اساس کسانی که از خارج از عربستان سعودی برای حج مشرف می شوند، باید برای اخذ ویزای حج اقدام نمایند. سال جاری نیز ملزم به ارائه نتیجه منفی آزمایش PCR کووید طی 72 ساعت قبل از سفر خواهند بود. بسیاری از مسلمانان خارج از عربستان از سال 2019 از انجام این سفر منع شده اند.

حدود 2.5 میلیون نفر در سال 2019 شرکت کردند اما پس از آغاز همه گیری ویروس کرونا در سال 2020 مقامات سعودی فقط به 1000 زائر اجازه شرکت دادند. سال بعد آنان مجموع را به 60 هزار شهروند سعودی و ساکنان کاملا واکسینه شده به وسیله قرعه کشی افزایش دادند.

این وزارتخانه گفت: سال جاری وزارت حج عربستان به یک میلیون زائر اعم از خارجی و داخلی اجازه انجام مناسک حج را داده است.

در این بیانیه آمده است دولت می خواهد امنیت زائران را ارتقا دهد و در عین حال اطمینان حاصل کند که حدبیشتر تعداد مسلمانان در سراسر دنیا می توانند مراسم حج را انجام دهند.

مقامات تعدادی از اقدامات ویژه از جمله تقسیم زائران به گروه های 20 نفره و توزیع مواد ضدعفونی نماینده، ماسک ها و سنگ ریزه های استریل شده برای رمی جمرات را برای کاهش شیوع ویروس کرونا در سال گذشته انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه قبل از همه گیری سفرهای زیارتی مسلمانان منبع عایدی اصلی عربستان بود و سالانه حدود 12 میلیارد دلار عایدی از این محل حاصل میشد اما اعمال محدودیت ها در سالهای 2020 و 2021 خشم مسلمانان خارج از کشور را برانگیخت.

اوایل ماه مارس لغو بیشتر محدودیت های کووید از جمله فاصله گذاری اجتماعی در مکانهای عمومی و قرنطینه برای ورود واکسینه شده ها اعلام شد؛ اقداماتی که انتظار می رفت ورود زائران مسلمان را تسهیل کند. این تصمیم شامل تعلیق اقدامات فاصله گذاری اجتماعی در همه مکانهای باز و بسته از جمله مساجد بود؛ درحالیکه استفاده از ماسک در حال حاضر فقط در فضاهای بسته لازم است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 753

به "مراسم حج سال جاری چگونه برگزار خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم حج سال جاری چگونه برگزار خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید