مقایسه و آنالیز انواع مدل های هیوندای النترا

به گزارش پرشین بلاگ، برترین مدل هیوندای النترا کدام است؟ کدام هیوندای النترا را بخریم؟ این ها سوالاتی است که ممکن است فکر شما را درگیر نموده باشد. سدان های برند هیوندای همیشه در ایران هواداران زیادی داشته است. در این میان، هیوندای سوناتا و انواع هیوندای النترا در بازار ایران بیشترین فروش را دارد و نسل های مختلف این خودروها بازار سدان ها را تحت تأثیر گذاشته است.

مقایسه و آنالیز انواع مدل های هیوندای النترا

در این مطلب، برای آشنایی با تیپ های هیوندای النترا به آنالیز و مقایسه پرتعدادترین و پرفروش ترین انواع هیوندای النترا موجود در ایران خواهیم پرداخت و تفاوت تیپ ها و مدل های آن را آنالیز می کنیم.

آنالیز انواع تیپ های هیوندای النترا در بازار ایران

در ایران، شرکت آسان موتور خودروهای هیوندای را عرضه می نماید. مدل های متفاوتی از این شرکت مانند هیوندای آزرا، هیوندای سوناتا و یا هیوندای توسان از سال 88 وارد کشور شد و توانست فروش خوبی را باتوجه به قیمت خودروهای عرضه شده تجربه کند.

1 - هیوندای النترا نسل سوم (2000 - 2005)

یکی از انواع هیوندای النترا در بازار ایران متعلق به سال 2000 تا 2005 است. این نسل از هیوندای النترا شاید برای شما ناشناخته باشد؛ عجیب هم نیست، چراکه نسل سوم این خودرو با نام هیوندای آوانته در بازار ایران معرفی گردیده است. کرمان موتور واردات این خودرو را در اختیار خود گرفت. درحالی که این نسل از هیوندای النترا در 2 تیپ هاچ بک و سدان در کره فراوری شد، اما فقط نسخه سدان این خودرو به کشور ما رسید.

این خودرو با یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مونتاژ شده است. قدرت 143 اسب بخار و گشتاور 182 نیوتن متر این خودرو با یاری گیربکس 5 دنده دستی یا 4 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد. شتاب هیوندای آوانته در مدل دنده ای 9 ثانیه است که نسبت به مدل اتوماتیک عدد بهتری است. هیوندای آوانته در زمانی که زانتیا و دوو سیلو در بازار ایران یکه تازی می کرد، روح تازه ای به این بازار داد.

این خودرو با اینکه در زمان خودش یک سدان لوکس بود، اما تقریباً هیچ آپشن رفاهی خاصی ندارد. در واقع، به جز 2 کیسه هوا و چراغ های مه شکن هیچ ویژگی خاصی برای این خودرو نمی توان پیدا کرد. نکته جالب این جاست که هیوندای آوانته هنوز هم بازار دست دوم بسیار خوبی دارد. اگر نسخه تمیزی از این خودرو را پیدا کردید، در خرید آن تردید نکنید.

نوترین آگهی های هیوندای آوانته

2 - هیوندای النترا نسل پنجم (2010 - 2015)

در ادامه مطلب آشنایی با تفاوت تیپ های هیوندای النترا به سراغ نسل پنجم آن می رویم. درحالی که نسل چهارم هیوندای النترا در بازار ایران هیچ رخی نشان نداد، نسل پنجم این خودرو تبدیل به یکی از پرطرفدارترین مدل های النترا شد؛ خودرویی با طراحی مجذوب کننده که در رقابت با هیوندای سوناتا YF وارد ایران شد. خطوط تیز و مدرن روی بدنه این خودرو، تصویری مجذوب کننده از یک سدان کوچک و زیبا را پیش روی مخاطب ایرانی علاقه مند به خودروهای سدان قرار داد.

این خودرو با یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری عرضه شده است. قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متر این خودرو با یاری یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو خودرو منتقل می گردد. شتاب 10.5 ثانیه ای هیوندای النترا شاید خیلی به مذاق کسانی که سواری اسپرت با مزدا 3 را تجربه نموده باشند، خوش نیاید اما برای یک سدان خانوادگی خیلی هم بد نیست. مصرف کم سوخت این خودرو هم از مزایای آن به شمار میرود.

این نسل از انواع هیوندای النترا با آپشن های رفاهی خوبی عرضه شده است. هرچند که کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسور تصادف جلو، ورود و استارت بدون کلید، و سیستم گرمکن و سردکن جایگاه ها در این خودرو به صورت سفارشی قرار می گیرد، اما آپشن ها خوب دیگری را روی این خودرو به صورت فابریک می توان داشت.

مهم ترین آپشن های این خودرو عبارت است از:

  • سیستم مدیریت پایداری خودرو
  • سنسورهای عقب، باران و فشار باد تایرها
  • 2 کیسه هوا
  • دی لایت و اتولایت
  • سیستم صوتی با 6 اسپیکر و هندزفری
  • مانیتور
  • دوربین عقب
  • تنظیم برقی جایگاه ها
  • آینه الکتروکرومیک، آینه جانبی با تنظیم برقی
  • گرمکن
  • سانروف

بازار دست دوم خوب هیوندای النترا باعث شده است که این خودرو بعد از این سال ها هنوز هم هواداران زیادی داشته باشد، هرچند که واردات محدود این خودرو باعث شده که تعداد زیادی از آن را در خیابان های کشورمان نداشته باشیم.

نوترین آگهی های هیوندای النترا 1800 سی سی

3 - هیوندای النترا نیوفیس (2014 - 2016)

یکی دیگر از انواع هیوندای النترا در بازار ایران النترا نیوفیس است. با استقبالی که در تمام جهان از نسل پنجم هیوندای النترا شد، فیس لیفت این خودرو در سال 2014 وارد بازار شد و خیلی زود به ایران هم رسید.

این خودرو با تغییراتی در بدنه و کابین خودروی مجذوب کننده تری شد. النترا نیوفیس هم به صورت شرکتی و هم وارداتی در بازار ایران حضور دارد که البته نسخه وارداتی آپشن های هم بیشتری دارد.

پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری این خودرو قدرت 147 اسب بخار دارد و با یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد. شتاب این تیپ از هیوندای النترا هنوز همان 10.5 ثانیه است و مصرف سوخت هم کماکان مناسب است.

تقریباً همان آپشن های مدل قبلی در این خودرو هم دیده می گردد و همان مدل های سفارشی در این تیپ هم تکرار شده است. تفاوت انواع هیوندای النترا در این نسل، بیشتر مربوط به تعداد آپشن هاست. درحالی که مدل های وارداتی هیوندای النترا نیوفیس مجهز به گرمکن های جایگاه و فرمان است، مدل های شرکتی که آسان موتور آن را عرضه نموده است، این آپشن ها را ندارد.

هیوندای النترا در این تیپ هم بازار دست دوم بسیار خوبی دارد. با وجود امکانات رفاهی بیشتر، به خصوص در مدل های فول وارداتی، ارزش خرید بیشتری هم دارد. بااین حال کابین این خودرو هم در مدل قدیم و هم در نیوفیس آن فضای چندان زیادی ندارد.

نوترین آگهی های هیوندای النترا 1800 سی سی

4 - هیوندای النترا نسل ششم (2017 - 2018)

نسل ششم و پرطرف دار از انواع هیوندای النترا در سال 2017 معرفی گردید و به بازار ایران هم راه پیدا کرد. کرمان موتور و آسان موتور این خودرو را که از نظر ظاهری خودرویی به مراتب زیباتر از قبل شده، به کشورمان وارد نموده است. از نکات جالب توجه در طراحی نسل نو هیوندای النترا جلوپنجره 6 ضلعی و مدرن این خودرو است که در کنار طراحی خاص چراغ های اصلی و مه شکن، نمایی خاص و به روز برای این نسل از النترا به وجود آورده است.

کابین این خودرو هم در مقایسه با نسل های قبلی مدرن و مجذوب کننده طراحی شده است. پیشرانه 4 سیلندر این خودرو با حجم 2 لیتر قدرت 153 اسب بخار را تأمین می نماید.

این قدرت با یاری یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد. شتاب نسل نو اکنون با این پیشرانه حجیم تر کمتر شده و النترای نو خودروی چابک تری شده است. مصرف سوخت هم کماکان روی عدد 7.5 لیتر خوب به نظر می رسد.

امکانات رفاهی نسل نو هیوندای النترا شامل موارد زیر است:

  • کروز کنترل
  • کنترل کشش و پایداری
  • کنترل سنسورهای جلو، عقب
  • باران و فشار باد تایرها
  • رادار نقطه کور
  • سیستم روشنایی متنوع
  • 7 کیسه هوا
  • مانیتور
  • سیستم صوتی پیشرفته
  • دوربین عقب
  • ورود و استارت بدون کلید
  • جایگاه های برقی مجهز به گرمکن و سردکن
  • آینه الکتروکرونیک و سانروف

کیفیت رانندگی خوب این خودرو در کنار فرمان پذیری و هندلینگ مناسب، امکانات رفاهی و ایمنی زیاد، نسل ششم از هیوندای النترا را یک خودروی مناسب برای خرید نشان داده است. موفقیت مدل های دست دوم این خودرو در بازار مؤید این مطلب است.

نوترین آگهی های هیوندای النترا 2000 سی سی

5 - هیوندای النترا مونتاژ

نسل ششم هیوندای النترا از سال 1396 در کشور خودمان نیز مونتاژ شد. این خودرو تعیینات فنی مشابه با نسل ششم وارداتی دارد. تنها تفاوت هیوندای النترا مونتاژ با نسخه وارداتی، حذف کردن ایربگ های زانویی به وسیله کرمان موتور بود.

از رقبای هیوندای النترا مونتاژی می توان به مزدا 3 و البته کیا سراتو مونتاژ اشاره نمود؛ هر چند که در بحث امکانات و تجهیزات النترای مونتاژ دست برتر را در اختیار دارد.

از مزایای این خودرو می توان به فرمان پذیری خوب و البته بازار دست دوم پررونقش اشاره نمود. البته که این خودرو علی رغم مونتاژ بودنش به صورت گسترده در کشور فراوری نشد و عرضه محدودی داشت.

نوترین آگهی های هیوندای النترا مونتاژ

جمع بندی؛ کدام مدل از انواع هیوندای النترا را بخریم؟

پاسخ به این سؤال البته که مستلزم این است که شما بودجه و علت خرید خود را تعیین کنید. تفاوت انواع هیوندای النترا بیشتر در طراحی ظاهری و تعداد امکانات و تجهیزات این خودرو است. به لحاظ کیفیت ساخت می توان به انواع هیوندای النترا در بازار ایران نمره خوبی داد.

کمبود فضای کابین، شتاب کم یا سیستم تعلیق کمی خشک از ویژگی های تمامی تیپ های النترا است، اما بازار دست دوم این خودرو از همان نسخه قدیمی که با نام آوانته می شناسیم، تا آخرین نسل این خودرو همیشه پررونق بوده است. بااین حال شاید بتوان نسل ششم این خودرو را یک مدل برتر در میان انواع هیوندای النترا در بازار ایران در نظر گرفت؛ خودرویی که هم به لحاظ ظاهری و هم امکانات نسبت به دیگر مدل های هیوندای النترا در ایران یک سر و گردن بالاتر است،

در مجموع می توان گفت که تمامی مدل های هیوندای النترا برای کسانی که در پی یک سدان جمع و جور، کم مصرف، با ایمنی زیاد و خوش قیافه هستند، قطعاً یک انتخاب بسیار خوب خواهد بود.

امیدواریم که مطلب آشنایی با تیپ های هیوندای النترا توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشد. نظر شما درباره انواع هیوندای النترا در بازار ایران چیست؟ آیا تجربه سواری با هیوندای النترا را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این مدل ها بالاترین ارزش خرید را دارند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 798

به "مقایسه و آنالیز انواع مدل های هیوندای النترا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه و آنالیز انواع مدل های هیوندای النترا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید