نگاهی به سریال چرخ زمان (the wheel of time)

به گزارش پرشین بلاگ، در دنیایی که در آن فقط زنان می توانند از جادو استفاده نمایند، یکی از جادوگران آیز سدای (گروهی از زنام جادوگر) به نام مویرین در جستجوی اژد های دوباره متولد شده (که تجسد دوبارۀ یک قهرمان افسانه ای است) به یک روستا می رسد. بعد از حملۀ گروهی از موجودات اهریمنی که به ترالاک ها معروف هستند، مویرین همراه با پنج نفر از اهالی این روستا (که یکی از آن ها ممکن است اژد ها باشد) به سفری ماجراجویانه برای نجات دنیا می رود.

نگاهی به سریال چرخ زمان (the wheel of time)

به گزارش خبرنگاران؛ این سریال اقتباسی از رمان تخیلی و 15 جلدی رابرت جوردن است که 29 سال طول کشید تا نوشته گردد. در واقع عمر خود جوردن به تمام کردن کتاب کفاف نداد و سه جلد آخر را براندون ساندرسون تکمیل کرد. این سریال با دنیای حماسی و جادویی اش در واقع پاسخ کمپانی آمازون به بازی تاج و تخت است.

اما در حالیکه بازی تاج و تخت بیشتر بر جنبه های انسانی و ماجرا های مربوط به خیانت و ریاکاری متمرکز بود و یک جور هایی لشکر مردگان و اژدها ها را در حاشیه نگه داشته بود، چرخ زمان بیش از هر چیز روی جنبه های تخیلی تاکید دارد.

در همان قسمت اول ما با یک پیشگویی رازآمیز، یک جادوگر دوباره متولد شده، لشکری از موجودات اهریمنی و گلوله های آتشین رزامون پایک (بازیگر نقش مویرین) روبرو می شویم. به اضافۀ این ها قهرمانانی را داریم که قرار است سرنوشت های بزرگی داشته باشند و یک قهرمان تاریک که قرار است دیر یا زود سر و کله اش پیدا گردد.

در دنیا این سریال، در زمانی بسیار دور مردان جادوگر دنیا را به تباهی کشانده اند و زنان جادوگر دوباره تا حدی به آن سامان داده اند. در نتیجه جامعه ای پدید آمده که در آن زنان قدرت را به دست دارند. پنج نفری که محتمل است تولد دوبارۀ اژد ها باشند آدم های معمولی و ساده ای هستند که مویرین آن ها را از روستایشان بیرون آورده و با خودش همراه نموده تا با هم به سفری برای نجات دنیا بروند.

این داستان هرچقدر که جلوتر می رود، گسترده تر و پیچیده تر می گردد. اما همان قسمت اول هم پر از معما ها و سرنخ هایی است که فهمیدنشان سخت است. از قسمت های دوم و سوم به بعد داستان سر و شکل منسجم تری پیدا می نماید و رفته رفته جذابیتش بیشتر می گردد.

هرچند که این سریال احتمالا نمی تواند به پای بازی تاج و تخت برسد، اما به هر حال داستان خیالپردازانۀ غنی و گیرایی دارد و اگر مخاطبانش کمی شکیبا باشند حتما می توانند آن را تا چند فصل همراهی نمایند.

  • بازیگران: رزاموند پایک (Rosamund Pike)، دانیل هنی (Daniel Henney)، مدلین مدن (Madeleine Madden) و دیگران.
  • امتیاز: 7.2/10

منبع: empireonline.com

منبع: فرارو
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 668

به "نگاهی به سریال چرخ زمان (the wheel of time)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به سریال چرخ زمان (the wheel of time)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید