ورود سامانه بارشی تازه از غرب کشور

به گزارش پرشین بلاگ، سه شنبه (5 اردیبهشت) علاوه بر منطقه ها فوق در بعضی منطقه ها شرق، جنوب شرق استان های ساحلی دریای خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی به ویژه در غرب لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

ورود سامانه بارشی تازه از غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق در استان های غربی کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان ها اطلاع داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(3 اردیبهشت) در برخی منطقه ها کردستان، کرمانشاه، همدان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، شرق و ارتفاعات سمنان، غرب خراسان رضوی، غرب خراسان جنوبی، شمال ایلام، شمال لرستان و دامنه ها و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت با احتمال خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: دوشنبه (4 اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و منطقه های از غرب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد بعلاوه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب دوشنبه در برخی منطقه ها جنوب شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه شنبه (5 اردیبهشت) علاوه بر منطقه ها فوق در برخی منطقه ها شرق، جنوب شرق استان های ساحلی دریای خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی به ویژه در غرب لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: چهارشنبه (6 اردیبهشت) در برخی منطقه ها شرق، جنوب شرق، بخش هایی از مرکز استان های ساحلی دریای خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و برخی منطقه ها اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و پنجشنبه (7 اردیبهشت) در برخی منطقه ها واقع در نیمه شرقی کشور رگبار پراکنده رخ می دهد. طی این مدت در منطقه ها مستعد رخداد تگرگ انتظار می رود.

به گفته ضیاییان امروز در شمال شرق، نوار شرقی استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، دوشنبه در شمال شرق جنوب غرب و نوار شرقی، سه شنبه در جنوب شرق و شمال شرق و چهارشنبه و پنجشنبه در برخی منطقه ها شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

وی تاکید نمود: دوشنبه شمال خلیج فارس و سه شنبه خلیج فارس مواج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (4 اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد و در برخی ساعت ها افزایش باد با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 30 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (5 اردیبهشت) نیمه ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای 30 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (3 و 4 اردیبهشت) اهواز با دمای 39 درجه سانتیگراد و شهر کرد با دمای 3 و 4 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 928

به "ورود سامانه بارشی تازه از غرب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی تازه از غرب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید