(ویدئو) روحانی: مردم با ماسک و بدون روبوسی عید دیدنی نمایند

به گزارش پرشین بلاگ، به نظر می رسد سیاست دولت و ستاد ملی کرونا برای ایام نوروز سیاست هشدار و توصیه، احتمالا خبری از محدیدویت های سنگین در نباشد. در حالیکه مقامات بهداشت و درمان مدام بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و افزایش ارتباطات در دوران تعطیلات نوروز تاکید دارند. حسن روحانی رییس جمهور امروز گفت که مردم می توانند با ماسک و بدون روبوسی به عید دیدنی بروند.

(ویدئو) روحانی: مردم با ماسک و بدون روبوسی عید دیدنی نمایند

تعیین نیست اظهارات روحانی چقدر با واضعیت های کنونی کرونا در کشور همخوانی دارد. اختلاف نظر بر سر انجام سفرهای نوروزی نیز در دولت دیده می شود. وزارت بهداشت به شدت مخالف است اما ستاد ملی کرونا تصمیمات جدی نمی گیرد و به نوعی با انجام سفرها مخالفت نمی نماید.

وزیر بهداشت چند روز پیش هشدار داد راه سختی برای مدیریت کرونا در پیش داریم آنچه به علم و دانایی و تجربه بر می شود این است که وقتی نظام بهداشت و درمان محکم انگلیسی به زانو در می آید یعنی ویروس چموش تر از آن چیزی است که تصور می کنیم.

نمکی همچنان به شدت با سفرهای نوروزی مخالفت کرد و گفت حضرت عباسی سفر نروید! وزیر بهداشت از بعضی بی توجهی ها انتقاد کرد و گفت: التماس کردیم، تماس نباشد. وزیر بهداشت همواره باید خواهش و تمنا کند؛ دست ببوسد، پا ببوسد، تا کار انجام شود؛ در جاهای دیگر جهان وقتی وزیر بهداشت موضوعی را نوشت، انجام می شود.

با وجود هشدارهای وزارت بهداشت و نگرانی از بدتر شدن اوضاع در تعطیلات عید به خاطر ویروس جهش یافته، رییس جمهور در ستاد ملی کرونا اوضاع را خوب ارزیابی می نماید.

حسن روحانی با بیان اینکه هنوز خطر موج چهارم کرونا منتفی نشده است، گفت: غیر از چند استان که باید مراقبت بیشتری نمایند، همه استان ها شرایط خوبی دارند و باید این شرایط خوب را نگاه داریم. اگر دو هفته مراعات نکنیم همه آمارها تغییر می نماید.

با این حال او درباره موج چهارم اضافه کرد: تا حالا کوشش و مراقبت شده و وارد این موج در کشور نشدیم اما هر لحظه ممکن است این خطر پیش بیاید و ایام نوروز روزهای خاصی است و تحرک مردم در داخل و بیرون منزل بیشتر می شود.

روحانی گفت: در کوی برزن و بازار و دید و بازدید و مسافرت ها هم تحرک بیشتر خواهد شد بنابراین به همان نسبت باید مراقبت ها بالا برود. مسوولان و صدا و سیما باید به مردم بگویند که عید دیدنی با ماسک، بدون روبوسی و دست دادن باشد.

روحانی گفت: این مناسک و آدابی که در این مدت یکسال تمرین کردیم، حالا عید شد نباید آن را کنار بگذاریم و دوباره در کنار هم جمع شویم و اگر یک نفر آلوده باشد همه آلوده می شوند. هنوز به یک نقطه اطمینان بخش نرسیدیم. اگر چند ماه دیگر واکسن ها تزریق شود و نشان دهد که مفید و موثر است، آن موقع می توانیم بگوییم این مراعات ها مقداری کم شود خیلی خطر ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 243

به "(ویدئو) روحانی: مردم با ماسک و بدون روبوسی عید دیدنی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) روحانی: مردم با ماسک و بدون روبوسی عید دیدنی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید