10 کاری که نباید هنگام شارژ گوشی انجام دهید

به گزارش پرشین بلاگ، از شارژر های مقرون به صرفه قیمت سازندگان ناشناس استفاده نکنید. آن ها هیچ مکانیزم ایمنی برای محافظت در برابر نوسانات و شارژ بیش از حد ندارند. خرابی آداپتور می تواند برای همواره به باتری و تلفن آسیب برساند.

10 کاری که نباید هنگام شارژ گوشی انجام دهید

نحوه استفاده از موبایل در طول عمر باتری دستگاه شما تأثیر زیادی دارد.

تمام باتری ها تاریخ انقضا دارند. همین امر در خصوص باتری گوشی نیز صادق است. عادات شارژکردن و بعلاوه شارژر هایی که استفاده می کنید نقش مهمی در عمر باتری گوشی دارند.

برای مثال در شارژماندن گوشی در طول شب مطمئناً در درازمدت به سلامت باتری آسیب می رساند. به طور مشابه، استفاده از شارژر های مقرون به صرفه قیمت هم برای گوشی هوشمند و هم برای باتری آن خطرناک است.

بنابراین، در اینجا چند نکته در خصوص نحوه شارژ گوشی هوشمند و عمر طولانی تر باتری آن وجود دارد.

1- همواره گوشی خود را با شارژر خودش شارژ کنید

همواره گوشی خود را با شارژر خودش شارژ کنید. بر خلاف لپ تاپ ها، گوشی های هوشمند از یک رابط شارژ جهانی یعنی پورت microUSB استفاده می نمایند. با این حال، اگر شارژری که استفاده می کنید با اصل مطابقت نداشته باشد، بر عملکرد باتری، ظرفیت ذخیره سازی شارژ و عمر باتری تأثیر می گذارد (در صورت تکرار مکرر). همواره اطمینان حاصل کنید که ولتاژ خروجی (V) و جریان (آمپر) شارژر جایگزین با آداپتور اصلی مطابقت دارد یا به وسیله سازنده گوشی تأیید شده است.

2- از شارژر های مقرون به صرفه قیمت سازندگان ناشناس خودداری کنید

از شارژر های مقرون به صرفه قیمت سازندگان ناشناس استفاده نکنید. آن ها هیچ مکانیزم ایمنی برای محافظت در برابر نوسانات و شارژ بیش از حد ندارند. خرابی آداپتور می تواند برای همواره به باتری و تلفن آسیب برساند.

3- سعی کنید قاب محافظ گوشی را هنگام شارژ بردارید

توصیه می گردد هنگام شارژ، قاب محافظ گوشی را جدا کنید. زیرا قاب محافظ باعث گرم شدن باتری می گردد. در صورت امکان، گوشی را برگردانید و آن را روی یک پارچه نرم قرار دهید تا از نمایشگر محافظت گردد.

4- از فست شارژر استفاده نکنید

فست شارژر ها همواره برترین گزینه نیستند. استفاده از فست شارژر ممکن است برای سلامت باتری شما مفید نباشد. فست شارژر ها ولتاژ بالاتری را به باتری گوشی ارسال می نمایند که منجر به افزایش سریع دما می گردد. پس بهتر است شارژر معمولی را انتخاب کنید.

در صورتی که گوشی شما به طور غیر عادی گرم شد، بلافاصله دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید تا صفحه نمایش خاموش گردد. قبل از روشن کردن دستگاه، اجازه دهید به دمای اتاق بازگردد.

5- هرگز گوشی خود را در طول شب در حال شارژ رها نکنید

گوشی خود را در طول شب در حال شارژ نگه ندارید. شارژ بیش از حد برای سلامت باتری گوشی موبایل مضر است. گوشی را در طول شب به شارژ رها نکنید.

6- استفاده نکردن از برنامه هایی که برای باتری مضر است

بسیاری از برنامه ها بر عمر باتری تأثیر منفی می گذارند، زیرا دائماً در پس زمینه اجرا می شوند. بعلاوه گول تبلیغات مرورگر هایی که شما را مجبور به نصب یک برنامه می نمایند، نخورید، زیرا این برنامه ها تاثیری روی عملکرد باتری ندارند و فقط حافظه گوشی شما را پر می نمایند.

7- سعی کنید باتری گوشی هوشمند خود را حداقل تا 80 درصد شارژ کنید

هر زمان که گوشی خود را شارژ می کنید، مطمئن شوید که باتری شما حداقل 80 درصد شارژ می گردد. لزومی ندارد که همواره شارژ گوشی به 100 درصد برسد.

8- از شارژ مداوم خودداری کنید

قبل از اینکه آن را به برق وصل کنید، اجازه دهید باتری تا حدود 20 درصد خالی گردد. شارژ های مداوم و غیر ضروری طول عمر باتری را کوتاه می نماید. از طرف دیگر اجازه ندهید باتری تمام توان خود را از دست بدهد.

9- پاوربانک هایی را خریداری کنید که در برابر افزایش ولتاژ، اتصال کوتاه، جریان بیش از حد و شارژ بیش از حد محافظت می نمایند

برای پشتیبان گیری از باتری تلفن خود، روی پاوربانک هایی سرمایه گذاری کنید که قول محافظت در برابر افزایش ولتاژ، اتصال کوتاه، جریان بیش از حد و شارژ بیش از حد را می دهند. این ویژگی ها تضمین می نمایند که باتری بیشتر دوام می آورد و بعلاوه از باتری گوشی شما در برابر شارژ بیش از حد و گرم شدن محافظت می نماید.

10- زمانی که گوشی هوشمند به پاوربانک متصل است از استفاده آن خودداری کنید

از گوشی در زمانی که به پاوربانک متصل است، استفاده نکنید. استفاده از دستگاه در این حالت باعث افزایش دمای داخلی و کاهش عمر باتری می گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 898

به "10 کاری که نباید هنگام شارژ گوشی انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کاری که نباید هنگام شارژ گوشی انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید