آرژانتین در پی سنت شکنی در خاک برزیل؛ پس از 28 سال قهرمان شو

به گزارش پرشین بلاگ، تیم ملی فوتبال آرژانتین بعد از قهرمانی در کوپا آمریکای سال 1993 دیگر هیچوقت رتبه نخست این مسابقات را به دست نیاورده است.

آرژانتین در پی سنت شکنی در خاک برزیل؛ پس از 28 سال قهرمان شو

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال آرژانتین با عبور از سد کلمبیا در ضربات پنالتی به فینال جام ملت های آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمریکا صعود کرد و حریف برزیلِ میزبان شد. ملاقات نهایی باید روز یکشنبه به انجام برسد.

آلبی سلسته برای پنجمین بار در هفت دوره اخیر و برای سومین مرتبه در چهار دوره اخیر مسابقات پیروز شد به ملاقات نهایی راه پیدا کند.

آنها بعد از قهرمانی در سال 1993، دیگر هیچوقت در هیچ تورنمنت معتبری در سطح بزرگسالان از جمله کوپا آمریکا پیروز به قهرمانی نشده اند و 28 سال از این ماجرا می گذرد.

پس از سال 1993 که آلبی سلسته در ملاقات نهایی کوپا با نتیجه 2 بر یک و با 2 گل گابریل باتیستوتا از سد مکزیک گذشت و چهاردهمین جام قهرمانی را بالای سر برد این تیم پیروز شده در سال های 2004، 2007، 2015 و 2016 به ملاقات نهایی صعود کند اما به ترتیب مقابل تیم های برزیل، برزیل، شیلی و شیلی شکست خورده و دستش به جام پانزدهم نرسیده است. جالب است که سه باخت از چهار شکست مذکور در ضربات پنالتی رقم خورده است.

آرژانتین در صورت شکست برزیل می تواند برای اولین بار در خاک این کشور اسم قهرمانی را به دست بیاورد. در پنج کوپای قبلی به میزبانی برزیل، آلبی سلسته هیچوقت به فینال نرسیده بود و در تمام ادوار برزیل به اسم نخست دست پیدا نموده بود. حالا لیونل اسکالونی و شاگردانش در پی خرق عادت هستند.

آرژانتین تا به حال 14 اسم قهرمانی و 14 اسم نایب قهرمانی را در کوپا آمریکا به خود اختصاص داده و در صورت رسیدن به جام پانزدهم در کنار اروگوئه صاحب بیشترین مقام قهرمانی خواهد شد. برزیل هم تا به اینجا 9 بار فاتح این مسابقات شده است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 416

به "آرژانتین در پی سنت شکنی در خاک برزیل؛ پس از 28 سال قهرمان شو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرژانتین در پی سنت شکنی در خاک برزیل؛ پس از 28 سال قهرمان شو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید