تور فرانسه: شروع دور تازه تظاهرات جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه

به گزارش پرشین بلاگ، رسانه ها از آغاز دور تازه تظاهرات جنبش اعتراضی جلیقه زردها در پاریس و شهرهای دیگر فرانسه خبر دادند.

تور فرانسه: شروع دور تازه تظاهرات جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از شروع دور دیگری از تظاهرات طرفداران جنبش اعتراضی جلیقه زردها در شهرهای مختلف فرانسه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک طرفداران جنبش جلیقه زردها بار دیگر در خیابان های شهر پاریس مرکز فرانسه شروع شد. طرفداران جنبش اعتراضی جلیقه زردها علیه واکسیناسیون اجباری کووید-19، مجوزهای بهداشتی و تعدادی دیگر از مسائل اجتماعی این دور از تظاهرات را برگزار نموده اند. در تصاویر منتشر شده از این رویداد حضور نیروهای پلیس مشهود است.

اعتراضات گسترده جلیقه زردها در نوامبر 2018 در فرانسه در واکنش به افزایش مالیات بر سوخت و قیمت بنزین شروع شد. سپس این جنبش لیست مطالبات خود را توسعه داد تا طیفی از موارد اجتماعی و سیاسی را در بر گیرد. اعتراضات جنبش جلیقه زردها در روزهای شنبه اغلب با شورش و درگیری مردم با پلیس روبرو بوده است.

طی هفته های گذشته نیز طرفداران جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه در سالگرد شکل گرفتن اعتراضات سراسری، در خیابان های پاریس تجمع کردند . این تجمع مردمی در منطقه دوازده جنوب شرقی پاریس مرکز فرانسه شروع شد. علاوه بر جلیقه زردها، مخالفان محدودیت های کووید-19 و گروهی از تظاهرات کنندگان با لباس سیاه به آن پیوستند.

در این دور از تجمعات نیروهای پلیس حضور پررنگی در پاریس داشتند. بخشی از تظاهرات کنندگان کوشش کردند از راستا برنامه ریزی شده منحرف شوند، اما با مقاومت پلیس روبرو شدند. گروهی از معترضان یک ایستگاه اتوبوس را در راستا خود آسیب زدند.

چندی قبل امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در انتقادی تند و توهین آمیز از معترضان به قوانین کرونایی دولت، گفت تسلیم آن ها نخواهد شد. ماکرون معترضان را بی عقل توصیف کرد و گفت: چند ده هزار نفر عقلشان را تا حدی از دست داده اند که می توانند بگویند ما در دیکتاتوری زندگی می کنیم.

کسانی که در فرانسه واکسن کرونا و این گذرنامه را دریافت ننموده باشند از ورود به رستوران ها، بارها و رفتن به مسافرت محروم می شوند. این گواهی حاکی از این است که فرد صاحب آن، دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت نموده، تست کرونای او در 48 ساعت گذشته منفی بوده یا پس از ابتلا به این بیماری، بهبود یافته است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 617

به "تور فرانسه: شروع دور تازه تظاهرات جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: شروع دور تازه تظاهرات جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید