شروع پاییز با هوای بسیار آلوده در تهران ، غلظت آلاینده ها تا 268 هم رسید

به گزارش پرشین بلاگ، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای مرکز هم اکنون (4 مهرماه) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس واقع شده است این در حالی است که غلظت آلاینده ها در ساعات 4 بامداد امروز به اوج خود رسید و با رسیدن به عدد 268 در شرایط بسیار ناسالم برای همه نهاده شد.

شروع پاییز با هوای بسیار آلوده در تهران ، غلظت آلاینده ها تا 268 هم رسید

به گزارش خبرنگاران، بنا بر پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با توجه به وزش باد نسبتاً شدید و گسیل گردوخاک در طول ساعات گذشته همراه با شروع تردد خودروها، کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

روز گذشته شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت که هوا در مرز ناسالم برای گروه های حساس نهاده شده است اما امروز در سایت خود اعلام نموده که شاخص آلاینده ها در روز دوشنبه سوم مهرماه روی عدد 205 و هوای برای همه مردم بسیار ناسالم بوده است.

وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود، هرچند با توجه به احتمال گسیل گردوخاک و افزایش ذرات معلق دما کاهش کیفیت هوا در پاره ای از منطقه ها وجود خواهد داشت.

افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

غلظت آلاینده ها در ساعات 4 بامداد امروز به اوج خود رسید و با رسیدن به عدد 268 در شرایط بسیار ناسالم برای همه نهاده شد اما دوباره کاهش یافت؛ ابتدا در شرایط ناسالم برای همه و سپس در شرایط ناسالم برای گروه های حساس نهاده شد که این شرایط تا به امروز ادامه داشته است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با میانگین 123 و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با میانگین 195 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای همه قرار داشت.

در شرایط ناسالم برای گروه های حساس افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و بچه ها باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی؛ عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می گردد نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد. برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز و فعالیت سنگین؛ عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می گردد نفس کشیدن به سختی صورت گیرد. برای مثال دویدن

لازم به ذکر است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد؛ بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول(سالم) یا میانه، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 836

به "شروع پاییز با هوای بسیار آلوده در تهران ، غلظت آلاینده ها تا 268 هم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پاییز با هوای بسیار آلوده در تهران ، غلظت آلاینده ها تا 268 هم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید