تور آلمان ارزان: آماروک تازه؛ رونمایی از برادر آلمانی فورد رنجر!

به گزارش پرشین بلاگ، 9 مارس سال 2022 روزی خواهد بود که شرکت فولکس واگن آلمان قرار است تازهترین خودرو های خود را به نمایش بگذارد، اما این رویداد بی شک از آن جهت مهم است که پایان شاهد وانت تازه آماروک فولکس واگن خواهیم بود. وانتی که ما حدود دو سال است شایعات مختلفی درباره آن می شنویم، اما هیچگاه اطلاعات دقیقی درباره آن نداشتیم. اکنون این سازنده آلمانی تصاویر دیجیتالی از این خودرو را منتشر نموده که می تواند اولین نگاه ما به این خودرو باشد.

تور آلمان ارزان: آماروک تازه؛ رونمایی از برادر آلمانی فورد رنجر!

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، پس از مدتی سکوت درباره وانت آماروک، برادر آلمانی فورد رنجر در یک پیش نمایش نو بازگشته است تا پیش از اولین نمایش جهانی که در ماه های آینده برگزار می گردد، تصوری اولیه از طراحی خود به ما بدهد. تصاویر دیجیتالی منتشر شده نو، نگاه دقیق تری به نما های جانبی خودرو عرضه می نماید که روکش پلاستیکی درشت روی قوس چرخ ها و فاصله بیش از حد از سطح زمین، بارزترین نمود های آن است.

این پیکاپ روی لاستیک های زمستانی پرپشت سوار شده و سیستم تعلیق قابل توجهی دارد تا جاده های ناهموار را به راحتی طی کند. اگرچه لزوماً نمی توان با تماشا تصویر تیزر متوجه این مشخصات شد، اما فولکس واگن می گوید آماروک نو، خودرویی بزرگ خواهد بود. با استفاده از نسخه به روز شده پلت فرم T6 فورد، وانت نو 100 میلی متر (3.93 اینچ) طویل تر و بیش از 40 میلی متر (1.57 اینچ) پهن تر از مدل فعلی خواهد بود. برای مقایسه، آماروک کنونی در کابین دوگانه 5254 میلی متر (206.9 اینچ) طول و 1954 میلی متر (76.9 اینچ) عرض دارد. یک حدس به ما می گوید که بیشتر این فضای اضافه، صرف کابین جادارتر خواهد شد.

بعلاوه گزارش ها نشان می دهد که مدل نو به مانند نسخه موجود که از سال 2010 عرضه شده است، با مجموعه ای از موتور های دیزلی از جمله یک V6 TDI قوی ارائه خواهد شد. بسته به بازار، پیشرانه های دیگری مشابه فورد رنجر نو در دسترس خواهد بود که در بعضی کشور ها با واحد بنزینی 2.3 لیتری EcoBoost چهار سیلندر نیز ارائه می گردد. گفته می گردد که آماروک نو با مشارکت فورد و در کارخانه سیلورتون آفریقای جنوبی ساخته خواهد شد. متأسفانه فراتر از این، اطلاعاتی درباره آماروک نو در دسترس نیست، ولی با توجه به وام گیری های احتمالی از نسخه اولیه، هنوز می توان حدس هایی را بیان کرد.

آماروک، یک وانت کلاس میانه است که به وسیله گروه به وسیله خودرو های تجاری فولکس واگن از سال 2010 فراوری شده است. سری آماروک در دو مدل تک و دو کابین عرضه شد که با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک ترکیب می گردد و از موتور های دیزلی توربوشارژ بنزینی یا تزریق مستقیم توربوشارژ (TDI) نیرو می گیرد. این وانت به عنوان رقیبی برای تویوتا هایلوکس، نیسان ناوارا، میتسوبیشی L200، فورد رنجر، ایسوزو D-Max و شورولت/هولدن کلرادو/S-10 راهی بازار شد و تا به امروز بیش از 815 هزار دستگاه از ان فروش رفته است.

از لحاظ پیشرانه این خودرو در سال 2010 در دو مدل، شامل یک نسخه با دو موتور دیزل مشترک 2.0 لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم (TDI) است که برای گشتاور بیشتر، اما قدرت کمتر تنظیم شده، عرضه شد. نسخه پایه 90 کیلووات (122 اسب بخار؛ 121 اسب بخار) فراوری می نماید که حداکثر گشتاور 340 نیوتن متر (250 پوند فوت) را از 2000 دور در دقیقه ایجاد می نماید. برترین نسخه بای توربو، اما قدرتی معادل 120 کیلووات (163 اسب بخار، 161 اسب بخار) دارد که حداکثر گشتاور 400 نیوتن متر (300 پوند فوت) را از 1500 -2500 دور در دقیقه فراوری می نماید.

برای مدل سال 2017، فولکس واگن یک سری فیس لیفت شده آماروک را معرفی کرد. ویژگی کلیدی فیس لیفت، موتور نوی بود که جایگزین موتور 2.0 لیتری TDI مدل های قبلی می شد. به جای موتور چهار سیلندر قبلی، آماروک اکنون به نسخه ای از VW 3.0L TDI V6 مجهز شده بود. این خودرو در سه حالت تنظیم 121 کیلووات (162 اسب بخار)، 150 کیلووات (201 اسب بخار)، و 167 کیلووات (224 اسب بخار) عرضه شد که قدرتمندترین نسخه، گشتاور خروجی 406 پوند فوت (550 نیوتن) را در دسترس قرار می دهد. در اواخر سال 2018 نسخه قدرتمندتری از آماروک با پیشرانه 3.0 لیتری V6 TDI برای رقابت با مدل نو مرسدس بنز کلاس X فراوری شد. این آخرین نسخه وانت آماروک نسل اول است که نسل نو قرار است جایگزین آن گردد.

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 673

به "تور آلمان ارزان: آماروک تازه؛ رونمایی از برادر آلمانی فورد رنجر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: آماروک تازه؛ رونمایی از برادر آلمانی فورد رنجر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید