سال جاری همه روستاهای استان گلستان به اینترنت متصل می شوند

به گزارش پرشین بلاگ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: در کوشش هستیم تا سرانجام سال 1401 هیچ روستای فاقد پوشش اینترنتی در استان وجود نداشته باشد.

سال جاری همه روستاهای استان گلستان به اینترنت متصل می شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: گلستان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور در ایام نوروز و میزبان مسافران زیادی از بیشتر نقاط کشور است.

وی توضیح داد: امروزه دسترسی به شبکه اینترنت در منطقه ها گردشگری و بومگردی یکی از شاخص های انتخاب سفر در نظر گرفته می گردد و تاثیر به سزایی در ضریب ماندگاری گردشگران دارد که با اقدامات اجرا شده در حال حاضر بالغ بر 95 درصد از 175منطقه گردشگری و بوم گردی استان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیداکرده اند.

احمدی بیان نمود: در نوروز نیز با بهینه سازی و افزایش ظرفیت ترافیکی در نقاط پرتردد و بعلاوه آماده باش تمامی حوزه های فنی و غیرفنی توانسته ایم شبکه پایداری را برای خدمات مطلوب به مسافران در تمام منطقه ها استان به ارمغان بیاوریم.

رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در مورد اقدامات اجرا شده به منظور توسعه پوشش ارتباطی در سال 1400 گفت: ارتقاء پوشش ارتباط تلفن همراه در منطقه ها روستایی به 99 درصد، تکمیل 93 درصدی پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای 20 خانوار از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده است و امید می رود به منظور تحقق منظره گلستان سرزمین هوشمند تا انتها سال 1401، دیگر هیچ روستای فاقد پوشش اینترنتی در استان وجود نداشته باشد.

وی گفت: با برنامه ریزی های اجرا شده کوشش داریم در سال 1401 با اتصال حدود 5 درصدی روستاهای به جای مانده، فاقد اینترنت در استان به شبکه ملی اطلاعات و توسعه کمی و کیفی خدمات الکترونیک و برخط در روستاها، شهر و بعلاوه نقاط کم برخوردار گامی دیگر در جهت عدالت ارتباطی و توسعه کسب وکارهای دیجیتال برداریم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 737

به "سال جاری همه روستاهای استان گلستان به اینترنت متصل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری همه روستاهای استان گلستان به اینترنت متصل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید