برداشت 90 هزار تن موز ازباغات سیستان و بلوچستان

به گزارش پرشین بلاگ، 90 هزار تن موز سال جاری از سطح سه هزار هکتار از باغات سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

برداشت 90 هزار تن موز ازباغات سیستان و بلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست فراوری و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود نموده است گفت: حدود پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

اردشیر شهرکی ادامه داد: دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب بیشترین سطح زیر کشت موز سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده است سال جاری بیش از 150 هزار تن موز از سطح سه هزار هکتار باغات استان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف گردد.

مدیریت جهادکشاورزی دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان هم گفت: 11 هزار تن موز از ابتدای سالجاری تا به امروز از سطح 750 هکتار از باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

منصور رئیسی کل برداشت موز از موزستان های دشتیاری را 21 هزار تن اعلام نمود وگفت: سطح زیر کشت محصولات باغی دشتیاری یک هزار و 550 هکتار است که 750 هکتار آن را موزستان های بارور و غیر بارور به خود اختصاص داده است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 831

به "برداشت 90 هزار تن موز ازباغات سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 90 هزار تن موز ازباغات سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید