برترین سواحل جهان

به گزارش پرشین بلاگ، معرفی برترین سواحل جهان

سواحل معمولاً مکان های مناسبی برای گردشگری و دارای آب و هوای معتدل و مرطوبی هستند. از دوران گذشته، انسان ها از سواحل به عنوان مناطقی برای تجارت، تهیه غذا و … استفاده می کردند. در این نوشته به آنالیز بعضی از برترین سواحل جهان می پردازیم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

برترین سواحل جهان

ساحل تنجینگ برا

تنجینگ برا یکی از برترین سواحل دنیا در سولاوسی اندونزی قرار گرفته است. جزیره سولاوسی یکی از یازده جزیره بزرگ دنیا بوده و ساحل آن با شن های سفید و گونه های جانوری فراوان در خشکی و دریا از برترین سواحل گردشگری به شمار میرود.

ساحل هموئا

ساحل هموئا در هاوایی به علت فضای بکر و آرامش بخش و ویژگی های طبیعی و پوشش گیاهی بسیار زیبا، مورد استقبال واقع شده، از سر و صدای سواحل شلوغ به دور است و مکان بسیار مناسبی برای استراحت به شمار می رود.

ساحل پلایا پریسو

ساحل پلایا پریسو در کوبا از جمله برترین سواحل دنیا برای استراحت و لذت بردن از گرمای آفتاب در شن های سفید و آسمان زیبا و دریای نیلی و کم عمق آن است که با کافه ها و اقامتگاه های متنوع این چرخه تکمیل می گردد.

ساحل پویپو

در ساحل پویپو هاوایی می توان تفریحات آبی بسیاری را تجربه کرد و به ماجراجویی پرداخت. این ساحل دارای امنیت مناسبی است و از برترین سواحل دنیا از نظر امنیت به شمار می رود. گونه های جانوری در این ساحل فراوان است و در صورت سفر به موقع به آن می توان نهنگ ها را نیز از نزدیک دید.

ساحل شور

ساحل شور از مجوعه سواحل سنت بارتس در فرانسه بوده و دارای شن بسیار سفید و آبی بسیار زلال است و به علت قرارگیری در کنار تپه های مختلف، بکر مانده و از برترین سواحل دنیا می باشد. این ساحل می تواند مکان مناسبی برای استراحت باشد.

ساحل اسکالا دئی ترکی

اسکالا دئی ترکی در سیسیل ایتالیا از برترین سواحل دنیا به شمار می آید. در کنار این ساحل یک صخره سفید رنگ زیبا وجود دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید و چشم انداز زیبایی را در ساحل به وجود آورده است. در این ساحل یک استخر خاکی با خاصیت درمانی نیز وجود دارد.

ساحل الفانیسی

ساحل الفانیسی در یونان با داشتن شن های سفید و آب بسیار شفاف و گرم بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شده است. طبیعت بکری دارد و از جمله امتیازات ساحل الفانیسی این است که بعد از پایین آمدن آب می توان 200 متر داخل دریا گشت و گذار کرد.

ساحل دریاچه مکنزی

ساحل دریاچه مکنزی در دریاچه فریزر استرالیا از برترین سواحل دنیا محسوب می گردد. ساحل این دریاچه از سیلیس سفید و زیبا به وجود آمده است. آب این دریاچه که بسیار شفاف است، بسیار خالص بوده و تعداد کمی از گونه های زنده در آن زندگی می نمایند.

ساحل انس کوکوس

ساحل انس کوکوس در لادیگ در کشور مجمع الجزایری جمهوری سیشل را می توان از جمله برترین سواحل دنیا نام برد. سیشل در شرق آفریقا و در اقیانوس هند قرار گرفته است. این ساحل تنها از راه پیاده قابل دسترسی است و همین امر باعث بکر ماندن فضای آن شده است. بعلاوه پوشش گیاهی زیبای آن باعث ایجاد سدی در برابر بادهای سنگین منطقه شده است و ساحل را مکانی آرام ساخته است.

از دیگر سواحل زیبای دنیا می توان به سواحل ناواجیو در یونان، ساحل بث در جزیره ویرجین گوردا در دریای کارئیب، زلاتنی رات یا دماغه طلایی در ساحل جزیره براک در کرواسی، اولودنیز در دریای اژه ترکیه، خلیج ترانک در ایالات متحده، خلیج مایا در جزایر فی فی تایلند، ساحل تولوم در دریای کارائیب، آنسه سورس دی آرگنت اشاره نمود. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 590

به "برترین سواحل جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سواحل جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید