به شماره های ناشناس خارجی زنگ نزنید

به گزارش پرشین بلاگ، برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی، در صورت مشاهده تماس ازدست رفته از مبدا شماره های بین المللی ناشناس، از برقراری تماس مجدد با این شماره ها خودداری کنید.

به شماره های ناشناس خارجی زنگ نزنید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در سال های گذشته مسئله ای با نام Wangiri Fraud یا Wangiri Scam برای اپراتورها به وجود آمده است که در آن مهاجم یک سری شماره های ویژه یا پرمیوم (premium) تهیه و از آن ها بصورت رندوم به شماره های سراسر جهان تماس هایی را برقرار و بلافاصله قطع می نماید تا یک تماس از دست رفته (Missed Call) در گوشی قربانی مشاهده گردد.

شماره های پرمیوم شماره هایی هستند که جهت ارائه سرویس خاصی ایجاد شده اند و هزینه تماس با آن ها بیش تر از حالت معمولی است. تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق، اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده نمایند؛ به دلیل آن که این تماس ها از سرشماره های بین المللی برقرار می گردد، به محض تماس هزینه های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می گردد.

در صورتی که قربانی به برقراری تماس مجدد (Call Back) با مهاجم اقدام کند، یک پیغام ضبط شده برای وی پخش شده و بدون اینکه فرد متوجه باشد درگیر قبوض بالا می گردد؛ اغلب مهاجمان سعی می نمایند با طرح موضوعات جذاب مانند برنده شدن مشتری در لاتاری و غیره قربانی را جهت صحبت بیش تر ترغیب و هزینه بیش تری را به وی تحمیل نمایند.

برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ضروری است درصورت مشاهده تماس ازدست رفته (missed call) به کدهای تماس در زمان تماس دقت کنید و در صورتی که در زمان تماس روی صفحه گوشی به جز کدهای 0098 یا 98+، کد دیگری شماره گیری شد، بلافاصله تماس را قطع نموده و شماره را آنالیز کنید.

کاربران باید پس از کلیک روی لینک ناشناس درصورت برقراری تماس خارجی، تماس را قطع نمایند و درصورت احتیاج به کسب اطلاعات و راهنمائی می توانند با مرکز تماس اپراتور خود تماس بگیرند. همچنین اپراتورها هشدار داده اند که به منظور پرهیز از سوءاستفاده های احتمالی، در صورت مشاهده تماس ازدست رفته و یا تماس تک زنگ از مبدا شماره های بین المللی ناشناس، از برقراری تماس مجدد با این شماره ها خودداری کنید.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 262

به "به شماره های ناشناس خارجی زنگ نزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به شماره های ناشناس خارجی زنگ نزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید