تشخیص افسردگی بر اساس تغییر در صدا به کمک هوش مصنوعی

به گزارش پرشین بلاگ، دانشمندان در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک برنامه تلفن هوشمند هستند که بر اساس تغییر در صدای کاربر، ابتلای وی به اختلال افسردگی را تشخیص می دهد.

تشخیص افسردگی بر اساس تغییر در صدا به کمک هوش مصنوعی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، دانشمندان در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک برنامه تلفن هوشمند هستند که بر اساس تغییر در صدای کاربر، ابتلای وی به اختلال افسردگی را تشخیص می دهد.

حدود 350 میلیون نفر در سراسر جهان به افسردگی مبتلا هستند و این اختلال مهم ترین عامل ناتوانی در سراسر جهان محسوب می شود.

طبق گفته محققان در دانشگاه مریلند، هماهنگی گفتاری با افسردگی فرد تغییر می کند. آنها می گویند افراد افسرده نمی توانند با سرعت فکر کنند و سرعت مکالمه آنها با مکث های طولانی تر همراه است و نسبت به شدت افسردگی مکث انها در مکالمات هم طولانی تر می شود.

یک برنامه تشخیص صدا که با الگوریتم های مختلف آموزش ماشین با یکدیگر ترکیب شده است و مبتنی بر شبکه های عصبی مصنوعی است می تواند به تشخیص افسردگی از صدای فرد کمک کند.

برنامه مذکور به بیماران و اطرافیان کمک می کند تا از تغییرات بالقوه تهدیدکننده سلامت روان خود مطلع شوند؛ این پروژه از طریق Carol Espy-Wilson استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه مریلند هدایت می شود.

در طی 180 مین اجلاس انجمن صوتی آمریکا که تقریباً از 8 تا 10 ژوئن برگزار می شو ، پروفسور اسپی-ویلسون در حال بحث در مورد چگونگی بازتاب شرایط سلامت روان در هماهنگی حرکات گفتاری است.

این اپلیکیشن که هنوز نامش معین نشده و در مراحل برنامه ریزی اولیه است از طریق درمانگران به بیماران توصیه می شود تا آنها را بین جلسات درمانی کنترل کند و از خودکشی مبتلایان به افسردگی حاد جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 398

به "تشخیص افسردگی بر اساس تغییر در صدا به کمک هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص افسردگی بر اساس تغییر در صدا به کمک هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید