چطور بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده است؟

به گزارش پرشین بلاگ، باتری های قابل شارژ یکی از مواد مصرفی هستند و پس از استفاده برای چندین ماه ظرفیت و عملکرد آن ها کاهش می یابد.

چطور بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده است؟

یکی از پرفروش ترین و فعال ترین بازارهای فروش گوشی هوشمند دسته دوم، مربوط به خرید گوشی آیفون و محصولات مختلف این برند است. با توجه به اینکه مقدار سلامت باتری و اصالت باتری روی گوشی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است ضروری است تا روش های مختلف برای آنالیز اصالت باتری گوشی آیفون را بلد باشید. برای اینکه باتری آیفون به درستی عمل کند، شرکت اپل باتری هایش را در مراحل مختلف آزمایش می نماید تا از ایمنی و عملکرد بهینه آن ها اطمینان حاصل نماید.

در خصوص باتری آیفون، اپل از باتری لیتیم-یون استفاده می نماید که در حالت عادی امکان تعویض آن به وسیله کاربر وجود ندارد. در ایران، باتری های اصلی اپل به ندرت یافت می شوند و به همین علت توصیه ما به شما خرید باتری از فروشگاه های معتبر مثل فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی است تا حداقل در صورتی که احتیاج به تعویض باتری دارید نگران کیفیت باتری خریداری شده نباشید.

تعویض باتری گوشی آیفون

در کشورهایی که اپل به صورت رسمی فعالیت می نماید، کاربران و دارندگان این محصولات می توانند با مراجعه به فروشگاه های این شرکت برای تعویض باتری اقدام نمایند، اما در ایران شرایط فرق دارد. اگر در پی تعویض باتری آیفون هستید، بهتر است به تعمیرکاران کاربلد مراجعه کنید.

هر گوشی هوشمند، از جمله آیفون، دارای باتری است که بلاخره بعد از گذشت مدت زمان مشخصی احتیاجمند تعویض می گردد. برخی از مردم به دلایل مختلفی، از جمله عدم اعتماد به خدمات تعویض باتری، می خواهند بفهمند که آیا باتری گوشی آیفون شان تعویض شده است یا خیر. در این مقاله، به آنالیز روش های مختلف برای تشخیص تعویض باتری گوشی آیفون پرداخته می گردد.

تشخیص اصالت باتری آیفون

مطابق با اطلاعات سایت رسمی اپل، باتری های لیتیوم-یون به علت حساسیت هایی که دارند، باید با دقت بسیار بالا تعویض شوند. از آنجایی که هرگونه آسیب به این باتری ها می تواند باعث داغی بیش از حد، آتش سوزی و جراحت گردد، تنها تکنیسین های آموزش دیده مجاز به تعویض باتری آیفون هستند. استفاده از باتری های غیر اصل و یا تعویض آن ها به وسیله افراد غیر متخصص می تواند روی ایمنی دستگاه تأثیر منفی داشته باشد و عملکرد نامناسبی برای آیفون ایجاد کند.

باتری های اصلی اپل به گونه ای طراحی شده اند که نرم افزار دستگاه می تواند آن ها را شناسایی کند. به وسیله سیستم عامل iOS، گوشی آیفون قادر به نمایش جزئیات درصد شارژ و سلامت باتری است. با توجه به این موضوع، باتری های غیر اصل یا باتری هایی که به شیوه درست تعویض نشده اند، نمی توانند اطلاعات دقیق سلامت را در دسترس iOS قرار دهند.

در ادامه به چند روش تشخیص اصالت باتری گوشی آیفون خواهیم پرداخت تا با آنالیز این موارد مطمئن شوید که باتری گوشی شما تعویض شده است یا خیر.

1. به وسیله تنظیمات آیفون:

برای آنالیز تعویض باتری آیفون به وسیله تنظیمات گوشی، می توان به روش زیر عمل کرد:

- روی تنظیمات کلیک کنید.

- به قسمت باتری بروید.

- اگر آیکون عمر باتری حالت پایدار وجود دارد، باتری شما تعویض نشده است. اگر این آیکون وجود ندارد، به این معناست که باتری شما تعویض شده است.

در صورتی که این آیکون وجود ندارد، می توانید به یکی از روش های دیگر برای آنالیز تعویض باتری مراجعه کنید.

2. با استفاده از برنامه دست انداز:

دست انداز یکی از برنامه های اصلی آیفون است که می تواند به شما در آنالیز تعویض باتری گوشی یاری کند. برای آنالیز تعویض باتری با استفاده از دست انداز به روش زیر عمل کنید:

- در برنامه دست انداز، به قسمت باتری بروید.

- اگر عددی که در کنار عبارت Maximum Capacity نشان داده می گردد بیش از 80 درصد است، باتری شما تعویض نشده است. در غیر این صورت، به احتمال زیاد باتری شما تعویض شده است.

3. با استفاده از نرم افزار شخص ثالث:

نرم افزارهای مختلفی برای تشخیص تعویض باتری گوشی آیفون وجود دارند. در اینجا به معرفی دو نرم افزار معتبر برای این منظور می پردازیم:

- Battery Life: این نرم افزار رایگان و قابل دسترس در App Store است. با نصب و اجرای این نرم افزار، می توانید به راحتی باتری گوشی آیفون خود را آنالیز کنید. اگر در بخش Battery Wear عددی بیشتر از 10 درصد دیده می گردد، باتری شما تعویض شده است.

- Coconut Battery: این نرم افزار برای کامپیوترهای مک و ویندوز عرضه شده است. با نصب این نرم افزار بر روی کامپیوتر و اتصال گوشی آیفون به آن، می توانید شرایط باتری گوشی خود را آنالیز کنید. اگر در بخش Design Capacity عددی کمتر از 80 درصد دیده می گردد، باتری شما تعویض شده است.

جمع بندی

همان طور که گفته شد به علت قیمت مناسب محصولات دسته دوم اپل و تفاوت آن با محصولات آکبند این برند و حتی در مقایسه با قیمت گوشی سامسونگ پرچمدار، خرید محصولات استوک آیفون هواداران زیادی دارد. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، برای آنالیز تعویض باتری گوشی آیفون، می توانید از روش های مختلفی که در بالا ذکر شد بهره ببرید. اگر به دلایلی به خدمات تعویض باتری اعتماد ندارید، این روش ها می توانند به شما یاری نمایند تا بفهمید آیا باتری گوشی شما تعویض شده است یا خیر. با استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث، می توانید به دقت بیشتری برای تشخیص تعویض باتری گوشی آیفون خود برسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 931

به "چطور بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید