تفاوت کوییک R و S؛ راز اختلاف 6.5 میلیونی

به گزارش پرشین بلاگ، خبرنگاران- کوییک S و کوییک R دوتا از مدل های عرضه شده سایپا در اولین مرحله طرح بزرگ سامانه یکپارچه فروش خودرو هستند. مدل هایی که هرکدامشان فیس لیفت کوییک معمولی محسوب می شوند و سایپا نسخه های کوییک S را در نمایندگی حدود 6.5 میلیون بیشتر از کوییک R می فروشد. تقریبا همین تفاوت قیمت را در بازار آزاد و معاملات خودرو های دست دوم شاهد هستیم. مقایسه کوییک S و کوییک R نشان می دهد از نظر فنی هیچ تفاوتی باهم ندارند و اضافه شدن چندتا آپشن و سرو شکل تازه کوییک S باعث شده نسبت به کوییک R با قیمت بیشتری معامله گردد.

تفاوت کوییک R و S؛ راز اختلاف 6.5 میلیونی

تفاوت کوییک R و S؛ اختلاف 6.5 میلیونی در کارخانه

به گزارش خبرنگاران، قیمت کوییک S در کارخانه حدود شش میلیون و 500 هزار تومان نسبت به کوییک R بیشتر است. طبق اعلام سایپا در نمایندگی های فروش قیمت کوییک S مدل 1401، اسفند سال جاری 184 میلیون و 830 هزار تومان است، اما کوییک R با قیمت 178 میلیون و 188 هزار تومان فروخته می گردد. به این ترتیب کوییک R یا همان کوییک دورنگ بعد از کوییک معمولی و ساینا S، که به ترتیب 168 و 169 میلیون تومان فروخته می شوند، سومین سواری ارزانقیمت سایپا در کارخانه به شمار میرود. از این نظر بعد از کوییک R، کوییک S در جایگاه چهارمین سواری ارزانقیمت سایپا قرار می گیرد.

تفاوت کوییک R و S؛ اختلاف پنج میلیونی در بازار آزاد

کوییک S در بازار آزاد امروز شنبه 20 اسفند نسبت به کوییک R حدود پنج میلیون تومان بیشتر معامله شده است. طبق آنالیز های خبرنگاران فروشنده های کوییک S امروز به طور میانه رقم 370 میلیون تومان را به عنوان قیمت پیشنهادی به خریداران اعلام کردند درحالی که این عدد برای کوییک R به 365 میلیون تومان رسیده است. البته درمقایسه با هفته قبل قیمت کوییک S و کوییک R حدود 30 میلیون تومان ریخته، اما اگر ابتدای سال را ملاک قرار بدهیم، شاهد رشد تقریبا 80 درصدی این دوتا مدل درجریان معاملات بازار آزاد هستیم. اوایل سال قیمت کوییک R در بازار آزاد حدود 200 میلیون تومان بود و کوییک S را با اختلاف دو، سه میلیون تومانی معامله می کردند.

تفاوت کوییک R و S؛ مقایسه مدل های دست دوم

قیمت کوییک R دست دوم نسبتا به کوییک S کارنموده تقریبا پنج میلیون کمتر است. الان قیمت منصفانه کوییک R دست دوم مدل 1400 با فرض 10 هزارکیلوکتر کارکرد حدود 340 میلیون تومان است و قیمت کارشناسی شده کوییک S با همین مشخصات به 345 میلیون تومان رسیده. مثلا فروشنده کوییک R مدل 1401 آن را 9 هزار کیلومتر کارکرد و شرایط فنی و بدنه سالم 350 میلیون تومان آگهی نموده است. بین آگهی های فروش کوییک R هم گزینه ای وجود دارد که قیمت پیشنهادی فروشنده آن 344 میلیون تومان است و نسبت به کوییک S که آنالیز کردیم، شش میلیون کمتر فروخته می گردد.

تفاوت کوییک R و S؛ مقایسه آپشن ها

کوییک R یکی از اولین فیس لیفت های کوییک معمولی بود که سال 98 وارد بازار شد و سایپا سال 1400، از کوییک S رونمایی کرد. در نگاه اول کوییک R همان کوییک دنده ای است که سه بخش از بدنه آن همرنگ شده است؛ سقف خودرو، قاب آیینه بغل و بخش پایینی سپرجلو. همین تغییر رنگ و اضافه شدن رینگ آلومینیومی تفاوت های کوییک R با کوییک دنده ای معمولی است وگرنه دربخش فنی و آپشن ها هیچ تغییری دیده نمی گردد. کوییک S که دو سال بعد از کوییک R وارد بازار شد، از نظر سرو شکل تفاوت های بیشتری با کوییک معمولی دارد. اولین تغییر در بخش ظاهری، اغییر فرم جلوپنجره و سپرجلو است. وقتی وارد کابین کوییک S می شویم، احتمالا در نگاه اول تغییر غربیلک فرمانجلب توجه می نماید. فرمانی که سایپا از آن در نسخه های کوییک پلاس اتوماتیک هم استفاده نموده است. از نظر فنی چی؟ کوییک S مثل اغلب محصولاتی که سایپا در سال های گذشته فراوری نموده، با همان موتور قدیمی و معروف M15 راهی بازار شده و تنها تفاوت موتور آن با مدل های مثل کوییک R اضافه شدن دریچه گاز برقی است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 912

به "تفاوت کوییک R و S؛ راز اختلاف 6.5 میلیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت کوییک R و S؛ راز اختلاف 6.5 میلیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید