تهران و 6 شهر دیگر قرمز شدند

به گزارش پرشین بلاگ، شهر های تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان امروز 16 فروردین در شرایط قرمز کرونا نهاده شد.

تهران و 6 شهر دیگر قرمز شدند

اعلام شرایط قرمز کرونا در تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان وآخرین شرایط شهرستان ها در نرم افزار (اپلیکیشن) ماسک نهاده شد.

42 شهرستان شامل 7 مرکز استان از امروز در شرایط قرمز نهاده شدند.

همچنین 54 شهرستان از جمله 6 مرکز استان (اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد) از امروز نارنجی شدند.

هم اکنون 88 شهرستان قرمز، 139 شهرستان نارنجی، 198 شهرستان زرد و 23 شهرستان آبی هستند.

موج چهارم کرونا با سرعت در حال پیشرفت از نیمه غربی به سمت نیمه شرقی کشور است.

استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی و مراسم عروسی و سوگواری لازم است. استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

حضورحداکثر 30 درصدی کارمندان در ادارات تهران

با قرمز شدن تهران معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تاکید نمود: در ادارات با کار ضروری حداکثر تا 50 درصد و ادارات با کار غیر ضرور حداکثر تا 30 درصد می توانند کارمندان را به صورت حضوری به کار بگیرند.

غلامرضا عباس پاشا در گفت وگو با ایسنا، در تشریح فرایند اجرای دورکاری در تهران با توجه به افزایش امارهای کرونا، گفت: بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز از جمله تهران حداکثر یک دوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به صورت حضوری فعالیت نمایند یعنی می توانند حداکثر تا 50 درصد به صورت حضوری از کارمندان استفاده نمایند و سایر ادارات هم می توانند حداکثر تا 30 درصد به صورت حضوری از کارمندان استفاده نمایند یعنی دو سوم کارمندان به صورت دورکار، وظایف خود را باید انجام دهند.

او اضافه کرد: در تهران با توجه به اینکه در شرایط قرمز نهاده شده است برگزاری جلسات در صورت ضرورت باید حداکثر با 15 نفر تشکیل گردد و برگزاری جلسات غیر ضرور و بیش از این تعداد ممنوع است.

معاون استاندار تهران ادامه داد: اجرای مصوبات ستادملی کرونا لازم الاجراست و بر همین اساس اجرای شرایط شهرهای قرمز به تمامی دستگاه های استان تهران ابلاغ شده و بر اجرای ان نیز نظارت خواهد شد.

ارسال بیش از 700 هزار دز واکسن به کشور

در همین حال کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: نخستین محموله واکسن تهیه شده از ساز و کار کوواکس شامل بیش از 700 هزار دز واکسن آکسفورد/ آسترازنکا تولیدی شرکت SK-Bio کره جنوبی، از جهت آمستردام به مقصد تهران، بارگیری و ارسال شد.

او ادامه داد: کل سفارش خرید ایران از سبد کوواکس بیش از 16 میلیون و 800 هزار دز واکسن کرونا است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 276

به "تهران و 6 شهر دیگر قرمز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران و 6 شهر دیگر قرمز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید