توصیه هایی به داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته دقیق تر

به گزارش پرشین بلاگ، یک مشاور تحصیلی گفت: درباره انتخاب رشته صحیح و اصولی باید نکاتی را ارائه داد.

توصیه هایی به داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته دقیق تر

فاطمه سادات محسنی پور درباره لزوم مشاوره شغلی و تحصیلی در انتخاب رشته کنکور کارشناسی گفت: از آنجایی که برخی دانش آموزان و خانواده ها فکر می کنند انتخاب رشته باید متناسب با چینش و رتبه داوطلب باشد، باید حتما این نکته درنظر گرفته شود که شناختن ارزش های زندگی، تحصیلی، شغلی و چشم انداز آینده داوطلب بسیار مهم است.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: یکی از نقاط عطف انتخاب رشته تلاش بر این است تا به داوطلبان که اکثرا نوجوان هستند و در مرحله هویت یابی به سر می برند،کمک کنیم تا انتخاب های دقیق تر و مناسب تری در زمینه تحصیلی داشته و نسبت به پیامد های احتمالی انتخاب هایشان دید روشن تری داشته باشند.

محسنی پور افزود: از آنجایی که راستا تحصیلی دریچه ای است به سمت شغل و آینده کاری فرد، تصمیم گیری درست و درنظر گرفتن ابعاد مختلف آن می تواند به فرد کمک کند تا برای خواسته ها و چشم اندازی که برای آینده متصور است و هویتی که می خواهد برای خود بسازد، دست یابد.

او در پایان افزود: بحث شغل و تحصیل نیز در ساختن این هویت تاثیر زیادی دارد باید، راستا واضح تری را در پیش گرفت و از اتلاف انرژی و آسیب های مختلف بعدی جلوگیری کرد و این همان مسئله ای است که لزوم مشاوره شغلی و تحصیلی را پر رنگ تر می کند.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 809

به "توصیه هایی به داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته دقیق تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی به داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته دقیق تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید