تور هند ارزان: حقایق جالب در خصوص بمبئی

به گزارش پرشین بلاگ، بمبئی که امروزه به آن مومبای می گویند، یکی از مهم ترین شهرهای هند است. بمبئی بزرگترین مرکز فیلم های سینمایی هند است و به همین علت به بالیوود هم معروفیت دارد. این شهر بزرگ و پرماجرا حقایق بسیار جالبی دارد که بهتر است بدانید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور هند ارزان: حقایق جالب در خصوص بمبئی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

بمبئی مرکز تجاری هند است که در غرب این کشور واقع شده است. به این شهر همیشه بیدار می گویند که هیچ وقت نمی خوابد و همیشه شلوغ است. بمبئی را می توان شهری معرفی کرد که بیشترین کپرنشینان را دارد. در این مقاله چند حقیقت جالب آن را به شما معرفی خواهیم کرد:

1. بمبئی نام خود را از یک معبد به نام Mumba Devi Mandir گرفته شده است که در Bori Bunde در بمبئی واقع شده است.

2. بمبئی برترین تامین نمایندگان مواد غذایی را در جهان دارد! پخش نمایندگان مواد غذایی، با دوچرخه هایی که آن ها را thela می نامند، غذا را از آشپزخانه یا خانه خود به محل کار مشتریان خود می برند. آن ها این کار را از سال 1890 هر روز انجام می دهند. هر روز حدود 200 هزار غذا به وسیله 5 هزار نفر در شهر پخش می گردد. جالب تر از همه این است که هیچ پخش نماینده ای کارمند نیست، صاحب کار است! همه سهم یکسانی دارند. نحوه کار آن ها به وسیله دانشجویان ارشد مدیریت بازرگانی مورد مطالعه نهاده شد تا ببینند آن ها چگونه این گونه موثر کار می نمایند.

3. در 16 آوریل سال 1853 برای اولین بار در هند، قطار بمبئی آغاز به کار کرد. قطار این شهر برای اولین بار با 14 واگن و 400 مسافر Bori Bunder را به مقصد تانه در ماهاراشترا ترک کرد. بعلاوه اولین پل راه آهن هند هم در بمبئی ساخته شد.

4. بمبئی قبلا یک جزیره بود. بمبئی قبلا از 7 جزیره تشکیل شده بود. 60 سال طول کشید تا این جزایر باهم ترکیب شده و به یک شهر ساحلی تبدیل گردد.

5. بمبئی را قطب صنعت فیلم سازی می نامند. این شهر به بالیوود نیز معروفیت دارد.

6. گران ترین خانه های جهان در بمبئی قرار دارند. آنتیلیا ساختمان عجیب 27 طبقه ای است که متعلق به سرمایه دار و ثروتمندترین فرد هندی است. قیمت آن در حال حاضر حدود 1 میلیارد دلار است.

7. اولین کسی که در هند اتومبیل خرید، اهل بمبئی بود و در این شهر زندگی می کرد. او اولین شخصی بود که در سال 1901 در هند ماشین خرید.

8. معمولا پارک های ملی و حیات وحش در حومه شهرها ساخته می گردد اما پارک ملی گاندی در قلب بمبئی واقع شده است. این پارک مرکز و غرب شهر را از هم جدا می نماید و مساحتی حدود 104 کیلومتر مربع را دربر گرفته است.

9. بمبئی کشنده ترین شبکه راه آهن را دارد! این شهر با جمعیت زیادی که دارد، در ساعت های شلوغ و نبود امکانات حمل ونقل عمومی کافی، افراد زیادی در شبکه راه آهن این شهر جان خود را از دست می دهند. سالانه حدود 3500 نفر در قطار جان خود را از دست می دهند.

10. بزرگترین جشنواره خیابانی در بمبئی برگزار می گردد. Ganesh Chaturthi جشنواره ای است که 10 روز به طول می انجامد و در این روزها همه مردم شهر برای برگزاری مراسم به خیابان ها می آیند.

11. شهردار بمبئی تقریبا هیچ قدرتی ندارد! اگرچه شهردار به عنوان نگهبان و مسئول شهر در نظر گرفته می گردد، اما بمبئی این چنین نیست. این شهر تماما تحت فرمان استان ماهاراشترا است.

12. در خصوص بمبئی یک واقعیت کثیف وجود دارد و آن هم این است که بمبئی با کمبود توالت روبرو است! از این بابت نه تنها مردم اذیت می شوند، بلکه شرایط غیربهداشتی در سطح شهر به وجود آورده است.

13. هر ساله در زمستان فلامینگوها به این شهر مهاجرت می نمایند.

14. گیلبرت هیل حدود 66 میلیون سال پیش، از سنگ بازالت سیاه و سفید ساخته شده است. این تپه منحصر به فرد است چون فقط در آمریکا تپه ای از جنس مشابه وجود دارد.

15. نویسنده کتاب های پرفروش کتاب جنگل که برنده جایزه نوبل هم شد (رودیارد کیپلینگ) در سال 1865 در بمبئی به جهان آمده است.

16. اولین اداره پست در بمبئی در سال 1832 در خانه یک قاضی افتتاح شد.

17. بمبئی بزرگترین شهر هند است. محققان پیش بینی نموده اند که تا سال 2020 جمعیت آن به 28 میلیون نفر برسد و این شهر را به پرجمعیت ترین شهر جهان تبدیل کند.

18. قطارهای بین شهری بمبئی روزانه حدود 6 میلیون نفر را جا به جا می نماید!

19. بمبئی بیش از 149 خط ساحلی دارد.

20. بسیاری از امکانات هند برای اولین بار در بمبئی ایجاد شده است؛ اولین فرودگاه، اولین هتل 5 ستاره و اولین ایستگاه راه آهن.

21. بزرگترین و تنها پارک تفریحی بین المللی استاندارد هند، Adlabs Imagica در بمبئی واقع شده است.

22. بمبئی در حال حاضر بزرگترین منطقه زاغه نشیندر آسیا را دارد؛ با این حال یکی از گران ترین شهرهای هند است.

23. حرف ب در کلمه بالیوود، از اول حرف بمبئی گرفته شده است.

منبع: کجارو / grabhouse.com / nationalgeographic.com.au / ohfact.com
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 664

به "تور هند ارزان: حقایق جالب در خصوص بمبئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: حقایق جالب در خصوص بمبئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید