درخشش هنرمندان خراسانی در ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران

به گزارش پرشین بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس انجمن خوشنویسان خراسان رضوی گفت: در اختتامیه ششمین دوره دوسالانه ملی خوشنویسی ایران در قزوین، برگزیدگان این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند که در میان برگزیدگان این جشنواره پنج هنرمند از خراسان رضوی پیروز به کسب رتبه های برتر شدند.

درخشش هنرمندان خراسانی در ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران

محمدعلی باقرزاده طوسی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزیده شدن پنج نفر از هنرمندان خوشنویس خراسان رضوی در جشنواره دوسالانه خوشنویسی ایران اظهار کرد: جشنواره دوسالانه خوشنویسی ایران در حالی مصادف با هفته خوشنویسی در قزوین برگزار گردید که در ابتدا 11 نفر از خوشنویسان مشهدی اسامی خود را برای شرکت در دوسالانه خوشنویسی ایران برای انجمن خوشنویسان مشهد ارسال نموده بودند و پس از راستی آزمایی و آزمون حضوری از آن ها، آثارشان به دبیرخانه جشنواره در قزوین ارسال شد.

وی اضافه نمود: پس از داوری آثار از میان این افراد علی احسان پور در خط ثلث مقام دوم این دوسالانه را کسب کرد و حمید مکانیک و رحیم خلیلی به ترتیب در رشته های نسخ و ثلث مورد تقدیر قرار گرفتند. بعلاوه فاطمه مقیمی و مهسا دواچی نیز به ترتیب در رشته های نستعلیق و نقاشی خط در دوسالانه خوشنویسی ایران مورد تقدیر واقع شدند. آقای احسان پور و خانم قیمی، مدرس رسمی انجمن خوشنویسان، آقای خلیلی و خانم دواچی، از اعضای انجمن خوشنویسان مشهد و آقای مکانیک، رئیس انجمن خوشنویسان قوچان، هستند.

رئیس انجمن خوشنویسان خراسان رضوی با اشاره به اینکه چرا هنرمندان بیشتری از خراسان رضوی در این دوسالانه شرکت ننموده بودند، اعلام نمود: بسیاری از فارغ التحصیلان و مدرسان انجمن خوشنویسان مشهد علاقه مند به شرکت در جشنواره ها نیستند و به این موضوع ورود نمی نمایند چراکه یا شرکت در جشنواره ها برای آن ها اهمیت ندارد یا می گویند که جوان ترها باید در جشنواره ها شرکت نمایند و یا جشنواره ها را پربار و به روز نمی بینند، مبالغ جایزه را ارزشمند نمی بینند و یا این که طریقه داوری آن ها را قبول ندارند. البته شاید هم این موضوع به سلیقه افراد مرتبط باشد. به عنوان مثال بنده هیچ وقت در جشنواره ها شرکت نمی کنم و به این موضوع علاقه ندارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 566

به "درخشش هنرمندان خراسانی در ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش هنرمندان خراسانی در ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید