دلایل سفر به ازمیر

به گزارش پرشین بلاگ، یکی از مهم ترین شهر های ترکیه شهر زیبای ازمیر است که گردشگران زیادی به خود اختصاص داده است و برای سفر به این شهر زیبا دلایل بسیاری وجود دارد. برای سفر به ازمیر و بازدید از این شهر در ادامه با ما همراه باشید.شهر ازمیر یا همان ازمیرنای سابق یکی از شهر هایی است که به گفته بعضی در کتاب مقدس نیز نام برده شده است. این شهر اگرچه از لحاظ گردشگری با استانبول قابل مقایسه نیست اما به هر حال جاذبه های گردشگری و طبیعی زیادی دارد و تماشا آن خالی از لطف نیست. شهر ازمیر علیرغم اینکه تـُرک ها را در خود جای می دهد اما همچون بسیاری دیگر از شهر های ترکیه سبک غربی به خود گرفته است.بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

دلایل سفر به ازمیر

در این شهر هرساله فستیوال هایی برگزار می گردد که در سفر به ازمیر می توانید از آنها بهره ببرید.

یکی از این فستیوال ها فستیوال بین المللی ازمیر است که در اواخر تیرماه برگزار می گردد و شاهد اجرا زنده نمایش و موسیقی خواهید بود.

دیگر فستیوال که می تواند برای علاقمندان به موسیقی جالب باشد فستیوال موسیقی جاز اروپایی است که هر ساله در نیمه دوم اسفند برای علاقمندان این سبک از موسیقی برگزار می گردد.

شما می تونید از این فستیوال ها تماشا نموده و لحظات خوشی را در سفر به ازمیر تجربه کنید.

جاذبه های جهانگردی و مکان های تفریحی ازمیر

شهر ازمیر دارای مکان های تماشای و تفریحی زیادی است که در سفر به ازمیر حتماً باید بازدید از آن ها را در اولویت های خود قرار دهید

کوردون

از مهم ترین جاذبه های جهانگردی ازمیر می توان به منطقه تفریحی کوردون اشاره نمود که از محبوب ترین مکان های تفریحی ساحل، با قهوه خانه های متعدد است.

میدان کوناک

دیگر مکان تماشای نماد شهر ازمیر یعنی میدان کوناک است. این میدان که برج ساعت معروف این شهر را در خود جای داده است، در سال 1901 ساخته شده و بازدید کنندگان زیادی را هنگام سفر به ازمیر به خود اختصاص می دهد.

آسانسور ازمیر

آسانسور زیبا و قدیمی ازمیر در سال 1907 بنا شد.این آسانسور که در قدیم با آب کار می کرد بعد از بازسازی و بازسازی به آسانسور برقی تبدیل شد و اکنون از جاذبه های تماشای این شهر محسوب می گردد که در سفر به ازمیر می توانید از تماشا آن لذت ببرید. در حال حاضر رستورانی با نمای زیبا از شهر در بالای آن وجود دارد.

حیسار

بزرگترین و قدیمی ترین مسجد شهر این مسجد است که با سفر به ازمیر می توانید این مسجد و سایر مسجد های قدیمی این شهر را ببینید.

بازار کمرالتی

بازار سنتی کمرالتی از بازار های پر هوادار شهر ازمیر است که در صورت سفر به ازمیر توصیه می گردد از آن تماشا کنید. با بازدید از این بازار شما با سنت های این شهر آشنا شده و می توانید سوغاتی های سنتی این شهر را تهیه کنید و یا یک غذای فوق العاده محلی را در آن صرف کنید.

دلایل سفر به ازمیر

علاوه بر اینکه مکان های تفریحی شهر ازمیر مورد توجه مسافران این شهر قرار می گیرد علت بعدی سفر به این شهر است، از نظر بیشتر مسافران قیمت پایین تر اقامت در شهر ازمیر برخلاف شهر های پر جهانگرد استانبول و ترکیه است. اگر شما قصد اقامت کم هزینه تر را دارید حتما از این شهر تماشا کنید.

علاوه بر این، این شهر از آب و هوای نسبتاً مطبوعی برخوردار است. در زمستان ها هوا معتدل است و می توانید در این فصل مسافر این شهر باشید. البته بر خلاف اینکه در تابستان آب و هوای نسبتا گرمی را شاهد هستیم اما مسافران زیادی نیز خواستار سفر در فصل تابستان هستند چرا که در این فصل جشنواره های متعدد و کنسرت های زیاد تری را مشاهده خواهید کرد.

علت بعدی که ازمیر را برای مسافرت پیشنهاد می دهیم امکان استفاده قایق به جای تاکسی است! شما می توانید علاوه بر پیاده روی در شهر در مکان های مخصوص و استفاده از دوچرخه های کرایه ای، در سفر های درون شهری نیز از قایق استفاده نموده و از منظره ها لذت ببرید. مجله جهانگردی خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 588

به "دلایل سفر به ازمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل سفر به ازمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید