روستای ناندل آمل، پنهان شده در دل ابرها

به گزارش پرشین بلاگ، روستای ناندل آمل

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی شمال ایران شما را با یکی از روستاهای توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران به نام روستای ناندل آشنا خواهیم کرد. پس اگر در پی مکان های بکر و زیبا در شمال ایران و استان مازندران میگردید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

روستای ناندل آمل، پنهان شده در دل ابرها

روستانی ناندل یکی از روستاهای ییلاقی و زیبای است که در ارتفاع تقریبی 2300 متر از سطح دریا و در مسیر جاده کوهستانی هراز با مسیر پر از پیچ و خم و فاصله تقریبی 15 کیلومتر تا جاده هراز و حدودا 53 کیلومتر از شهر آمل واقع شده است .

روستای ناندل به علت داشتن آب و هوای سردسیر گردشگران و از جمله کوهنوردان زیادی را به سمت خود جذب میکند. یکی از زیبای های این روستا که در بیشتر مواقع از سال میتوانید از آن لذت ببرید دشتن ابر و مه است. که بخاط کوهپایه بودن دارای بارش های بهاری است. از این روستا به راحتی میتوانید نمای کلی تز قله دماوند را به همراه یخچال هایش مشاهده کنید

این روستا به علت نزدیک بودن به قله دماوند یکی از مسیرهای اصلی و مناسب کوهنوردان برای رفتن و صعود به قله جبهه شمالی و شمال شرق دماوند است که کوهنوردان زیادی به همین منظور به این روستا می آیند.

چگونه به روستای ناندل برویم ؟

از تهران در جاده هراز به مقصد روستای ناندل پس از عبور از پلور، گزنک، تونل وانا، بائیجان بعد از پاسگاه بایجان 55 کیلومتری آمل و عبور از 2 تونل (تونل شماره 9 یا تونل نورانی و تونل شماره 8 یا تونل آیو در جاده هراز) در سمت چپ خروجی دلارستان جاده ای خاکی پر پیچ و خم و بی آب و علفی با تابلوهایی کاملا تعیین شد که میگذریم ، 16 کیلومتر تا روستای حاجی دلا، 18 کیلومتر تا میان ده و 19 کیلومتر تا ناندل فاصله دارد سپس به دشت های سرسبزی که ناندل پشت کوه ها انگار مخفی بوده است می رسیم.

  • با دریاچه ساهون آمل بیشتر آشنا شوید
  • موزه تاریخ آمل را بیشتر بشناسید
  • با پارک جنگلی هلومسر آمل بیشتر آشنا شوید
  • جنگل بلیران آمل را بیشتر بشناسید
منبع: تاپ تراول
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 1030

به "روستای ناندل آمل، پنهان شده در دل ابرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای ناندل آمل، پنهان شده در دل ابرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید