روسیه برای حذف محتوای غیرقانونی به گوگل 24 ساعت مهلت داد

به گزارش پرشین بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه به گوگل 24 ساعت مهلت داده تا محتوای غیرقانونی در این کشور را حذف کند. در غیر این صورت سرعت ترافیک این شرکت آمریکایی در روسیه کاهش می یابد.

روسیه برای حذف محتوای غیرقانونی به گوگل 24 ساعت مهلت داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سازمان راسکامنادزور بیان کرد تا کنون بیش از 26 هزار درخواست برای حذف اطلاعات غیر قانونی مانند ویدئوهای حاوی خشونت یا مواد مخدر و همچنین محتواهای مربوط به گروه های افراطی به گوگل ارسال نموده است.

به گفته این سازمان چنانچه گوگل دسترسی به محتوای ممنوع را محدود نکند با جریمه ای بین 800 هزار تا 4 میلیون روبل (10800 تا 54 هزار دلار) روبرو خواهد شد.

در صورت تکرار نقض قوانین جریمه ای معادل 10 درصد کل درآمد سالانه شرکت برای آن وضع می گردد.

گوگل نسبت به درخواست اظهار نظر درباره مهلت راسکامنادزور پاسخی نداده است.

علاوه بر آنچه گفته شد سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه یوتیوب (زیر مجموعه گوگل) را به سانسور متهم می نماید زیرا دسترسی رسانه های روسی به این شبکه اجتماعی محدود شده است.

این در حالی است که روسیه در یک اقدام تنبیهی سرعت ترافیک توئیتر را کاست زیرا این شبکه اجتماعی نیز محتوای ممنوع شده را حذف نکرد. در حقیقت فرایند کاهش سرعت ترافیک بخشی از کوشش دولت روسیه برای مقابله با شرکت های فناوری آمریکایی و نظارت بهتر بر اینترنت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 357

به "روسیه برای حذف محتوای غیرقانونی به گوگل 24 ساعت مهلت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه برای حذف محتوای غیرقانونی به گوگل 24 ساعت مهلت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید