زیباترین ایستگاه های قطار آمریکا ، بخش دوم

به گزارش پرشین بلاگ، در سراسر کشور آمریکا، ایستگاه های قطار بسیار خارق العاده ای وجود دارد. برخی از این ایستگاه ها از دوران طلایی راه آهن هستند و برخی دیگر نیز به تازگی مورد بازسازی قرار گرفتند.

زیباترین ایستگاه های قطار آمریکا ، بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین ایستگاه های قطار آمریکا را به شما معرفی کنیم.

ایستگاه جنوب بوستون

South Station, Boston, Massachusetts

ایستگاه جنوب بوستون، یکی از شلوغ ترین ایستگاه ها در آمریکا است. این ساختمان به سبک معماری نئوکلاسیکال ریوایول است و در سال 1899 میلادی افتتاح شده بود. این ایستگاه با ورودی ظریف خود و همچنین یک ساعت بزرگ در نمای ساختمان به همراه مجسمه یک عقاب در بالای آن شناخته می شود. این ایستگاه در اوج خود در سال 1913 میلادی، به بیش از 38 میلیون مسافر خدمات ارائه داده است. ایستگاه جنوب بوستون، شگفت انگیزترین ایستگاه در آمریکا محسوب می شود.

ایستگاه یونیون لس آنجلس

Union Station, Los Angeles, California

ایستگاه یونیون لس آنجلس با کاشکاری های رنگین، فواره های زیبا و درختان بلند نخل، یک حس و حال جنوب کالیفرنیایی در خود دارد. این ایستگاه قطار در سال 1939 میلادی تکمیل شده بود و یک ساختمان منحصربه فرد به شمار می رود که در معماری آن از ترکیبی از سبک معماری اسپانیایی، میشن ریوایول و آرت دکو استفاده شده است. از جمله ویژگی های برجسته داخل این ایستگاه می توان به لوسترها، کف مرمرین و کاشی های نقاشی شده با دست اشاره کرد. امروزه، ایستگاه یونیون لس آنجلس به عنوان بزرگترین پایانه مسافربری راه آهن در غرب آمریکا شناخته می شود و اغلب اوقات، از جمله برترین ایستگاه های قطار به شمار می رود.

ایستگاه پنسیلوانیای بالتیمور

Pennsylvania Station, Baltimore, Maryland

ایستگاه پنسیلوانیای بالتیمور یه جواهر تاریخی محسوب می شود؛ اغلب اوقات و در طی صد سال گذشته، این ایستگاه، اصلی ترین مرکز مسافربری شهر به شمار می رود. این ایستگاه از طریق معماری به نام کنت مک کنزی مورچیسون طراحی شده است. او در طراحی این ساختمان از سبک معماری بیوکس آرتس بهره گرفته است. در پی بسته شدن این ایستگاه به دلیل جنگ جهانی دوم، این ایستگاه در دهه هشتاد میلادی مورد بازسازی قرار گرفت و امروزه، همچنان مسافران را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

ایستگاه پنسیلوانیای نیویورک

Pennsylvania Station, New York City, New York

این ایستگاه به عنوان ایستگاه پن شناخته می شود و در اوایل قرن بیستم میلادی ساخته شده است. این ایستگاه به حدی بزرگ بوده که حدود دو بلوک را در خود جای داده است. این ساختمان در دهه شصت میلادی دچار تخریب شد و چند سال پس از آن، تحت بازسازی قرار گرفت. تالار موینیهان، از جمله بخش های برجسته این ایستگاه قطار محسوب می شود. این تالار، از تالار اصلی ایستگاه الهام گرفته است و سقف آن، نمونه ای از مهندسی برجسته مدرن به شمار می رود.

ایستگاه خیابان سی ام

30th Street Station, Philadelphia, Pennsylvania

ایستگاه خیابان سی ام فیلادلفیا، با وجود تالارهای درخشان و آثار هنری آن، واقعا خیره کننده و ظریف به نظر می رسد. این ایستگاه در دهه سی میلادی تکمیل شده بود. این ساختمان هشت طبقه شامل ستون های کورینتین در ورودی خود و همچنین لوسترهای آرت دکو و پنجره های الهام گرفته شده از پنجره های کلیساها است. این ایستگاه به عنوان یک ساختمان تاریخی ملی در نظر گرفته می شود و در حال حاضر، تحت بازسازی و نوسازی واقع شده است و انتظار می رود در سال 2025 میلادی بار دیگر به روی مردم باز شود.

ایستگاه یونیون یوتیکا

Union Station, Utica, New York

یکی دیگر از ایستگاه های ساخته شده به سبک معماری بیوکس آرتس، ایستگاه یونیون یوتیکا است که درون آن واقعا تماشایی و تاثیرگذار است. این ایستگاه در اوایل قرن بیستم ساخته شده بود. این ساختمان گرانیتی سه طبقه بیشتر برای اتاق های انتظار خود به سبک کلیساهای جامع شناخته می شود. کف مرمرین، طاق های متعدد، ستون های زیبا و سقف کنده کاری شده، حس یک کلیسا را به مسافران منتقل می کند.

ایستگاه یونیون شیکاگو

Chicago Union Station, Chicago, Illinois

ایستگاه یونیون شیکاگو، سومین ایستگاه قطار در آمریکا از لحاظ شلوغ بودن است. این ساختمان، یکی از ساختمان های تاریخی دوست داشتنی شیکاگو محسوب می شود. این ساختمان در دهه 1920 میلادی تکمیل شده بود و به دلیل تقاضاهای زیاد برای سفرهای قطاری ساخته شده بود. تالار گرند در این ایستگاه، دارای سقفی شیشه ای، راهروهای قوس دار و مجسمه های متعددی است. از سال 2012 میلادی، این ایستگاه تحت بازسازی و نوسازی قرار گرفته است.

ایستگاه یونیون پیتزبورگ

Union Station, Pittsburgh, Pennsylvania

ایستگاه یونیون پیتزبورگ، یک ساختمان به سبک معماری بیوکس آرتس است که برای بیش از صد سال است که به یک ورودی برای شهر پیتزبورگ فعالیت می کند. این ایستگاه قرن بیستمی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. ایستگاه یونیون پیتزبورگ بیشتر برای ساختمان گنبد دار خود شناخته می شود که با ورودی های قوس دار و یک سقف گنبد باشکوه ساخته شده است. نمای بیرونی برجسته این ساختمان، یادآوری از روزهای درخشان صنعت راه آهن در آمریکا است.

ایستگاه گرند سنترال

Grand Central Station, New York City, New York

در قلب منهتن نیویورک، ایستگاه گرند سنترال برای بیش از صد سال است که پذیرای مسافران شهر نیویورک است. انی ایستگاه از طریق رید استرن وارن در سال 1913 میلادی طراحی شده است و ورودی مرمین و طاق های مرتفع آن نیز بخشی از طراحی هوشمندانه این ایستگاه بوده است. این ایستگاه باعث شده بود تا مرکز شهر منهتن به سرعت به یکی از بزرگترین بخش های فرهنگی، مالی و سرگرمی شهر تبدیل شود. امروزه، ایستگاه گرند سنترال همچنان پایدار است و یکی از شناخته شده ترین ساختمان های شهر نیویورک به شمار می رود.

ایستگاه یونیون واشنگتن دی سی

Union Station, Washington DC

ایستگاه یونیون شهر واشنگتن دی سی، یکی از اولین ایستگاه های قطار یونیون به شمار می رود. این ایستگاه در اوج خود روزانه به بیش از 42 هزار مسافر خدمت رسانی می کند. این ایستگاه در طی جنگ جهانی دوم دچار آسیب شده بود و رو به افول رفته بود. با این حال، در دهه هشتاد میلادی، این ایستگاه مورد بازسازی قرار گرفت و بار دیگر در سال 1988 میلادی درب های خود را به روی مردم گشود. این ایستگاه یکی از برجسته ترین و تاثیرگذارترین ایستگاه های قطار در کشور آمریکا به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 811

به "زیباترین ایستگاه های قطار آمریکا ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین ایستگاه های قطار آمریکا ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید