سدان مزدا 6 RWD؛ باشکوه و افسانه ای!

به گزارش پرشین بلاگ، مدتهاست که شایعات زیادی درباره نسل بعدی خودروی لوکس Mazda6 مطرح است، اما اخیراً گزارشی به بیرون درز کرده که نشان می دهد خودروسازی ژاپنی مزدا سرانجام قصد دارد تا خودروی سدان RWD Mazda6 را در نیمه اول سال 2022 روانه بازار کند.

سدان مزدا 6 RWD؛ باشکوه و افسانه ای!

به گزارش خبرنگاران، طی چند سال گذشته، مشخص کردن برنامه های مزدا برای محصولات آینده خود، از جمله سدان مجذوب کننده Mazda6 سخت بوده است. شایعات مبنی بر اینکه این سدان به پلتفرم دیفرانسیل عقب منتقل می گردد، حداقل به سال 2017 برمی گردد، هرچند این خودرو هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. با این حال، شایعات و حدس ها هرگز از بین نرفت و گزارش تازهی از وبسایت ژاپنی Spyder7 می گوید ما خاتمه در نیمه اول سال 2022 اولین مدل این خودروی افسانه ای را خواهیم دید.

با کمال تعجب، گزارش تازه از آنچه قبلاً شنیده ایم فاصله نمی گیرد. در بسیاری از شایعات در طول این سال ها، به سال 2022 اشاره می شد که گویا مزدا قرار است سدان RWD Mazda6 را در طی آن روانه بازار کند. این شایعات همزمان با گزارش هایی بود که نشان می داد این مدل دارای موتور های تازه شش خطی می گردد که شایعه شده بود سال آینده وارد مرحله تولید شوند. این درحالی بود که مزدا این موتور تازه را در کنار سایر پیشرانه ها در اواخر سال 2020 معرفی کرد.

گفته می گردد هنگامی که مزدا 6 تازه وارد می گردد، طراحی کاملاً تازهی را با خود به همراه می آورد. در گزارش Spyder7 آمده است که این خودرو از مدل ویژن کوپه کانسپت 2017 مزدا الهام گرفته است که یک خودرو دو در با کاپوت بسیار بلند و شکل گلخانه ای شیک بود. سدان تازه ظاهراً دارای طرح مشبک تازه به همراه یک پخش کننده H شکل است که در آینده یک ظاهر طراحی شده برای این برند خواهد بود. با این حال، برخلاف کانسپت ویژن 2017، مزدا 6 باید صندلی 5 نفره ارائه دهد.

خط تولید پیشرانه مزدا شامل یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر دیزلی خطی با یک سیستم 48 ولت هیبرید ملایم خواهد بود. به نظر می رسد پیشرانه شش خط بنزینی هم هیبریدی خواهد بود. وبسایت ژاپنی Spyder7 همچنین گزارش می دهد که مزدا 6 بعداً در چرخه عمر خود، یک مدل پلاگین هیبریدی و یک نسخه تمام الکتریکی را هم دریافت خواهد کرد. به گزارش خبرنگاران، هنوز مشخص نیست آیا RWD Mazda6 دیفرانسیل تازه در ایالات متحده عرضه خواهد شد یا نه، زیرا این خودروساز اوایل امسال گفت که سدان و CX-3 دیگر در ایالات متحده در دسترس نخواهند بود. با این حال، مزدا 6 تازه می تواند شاهد بازگشت پیروزمندانه این مدل باشد.

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 538

به "سدان مزدا 6 RWD؛ باشکوه و افسانه ای!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سدان مزدا 6 RWD؛ باشکوه و افسانه ای!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید