سوداگری را با مالیات کنترل می کنیم

به گزارش پرشین بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید احسان خاندوزی در مراسم معارفه رئیس نو سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اهمیت موضوع فرآیندهای مالیات ستانی، گفت: باید تلاش کنیم فرآیندهای مالیات ستانی هوشمندتر شود و از نظام های پُرچالش سنتی تا حد ممکن فاصله بگیریم.

سوداگری را با مالیات کنترل می کنیم

وی تاکید کرد: باید بدانیم به طور مثال در ماه های به جای مانده تا انتها سال و همچنین سال بعد چه گام هایی قرار است برداشته شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه اکنون هم در زمینه هوشمندسازی و هم عدالت اقتصادیاتی از سطح مطلوب فاصله داریم، مساله بازگشت به سوابق پیشین را مهم برشمرد.

وی ادامه داد: بسیاری از مستندات اقتصادیاتی سال های قبل از طریق فعالان اقتصادی ثبت نشده، یا در حال حاضر قابل اعتماد نیست که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

خاندوزی به اهمیت توجه به اقتصادیات درآمد بر سرمایه (CGT) و اقتصادیات بر مجموع درآمد (PIT) اشاره و شرح داد: در این زمینه باید سریع عمل کرد، زیرا این برنامه ها جزو استراتژی های ارائه شده در دولت سیزدهم است.

وی گفت: نمی توان میل تاریخی به سوداگری در کشور را کنترل کرد، مگر از طریق اقتصادیات درآمد بر سرمایه؛ همچنین از طریق اقتصادیات بر مجموع درآمد می توان فرار اقتصادیاتی یا تمایل به معافیت ها را در اقتصاد کشور کنترل کرد.

برپایه این گزارش، در حکم انتصاب داود منظور رئیس تازه سازمان امور اقتصادیاتی کشور، اولویت های برنامه ای این سازمان شامل هوشمندسازی و عادلانه شدن به عنوان دو رکن اقتصادیات ستانی، توسعه فرهنگ اقتصادیاتی و جلب اعتماد عمومی به نظام اقتصادیاتی به منظور ارتقای تمکین داوطلبانه مودیان و افزایش منابع درآمد دولت و کاهش اتکای بودجه دولت به درآمدهای نفتی و مقاوم سازی بودجه از سوی وزیر اقتصاد مورد تأکید قرار گرفته است.

همچنین استقرار سامانه مؤدیان اقتصادیاتی و تبادل اطلاعات اقتصادی مودیان به منظور شناسایی درآمدهای اقتصادیاتی، ساده سازی و شفاف سازی مقررات و فرایندهای اقتصادیاتی، بازنگری در قوانین اقتصادیاتی با رویکرد توسعه پایه اقتصادیاتی و جلوگیری از فرار و اجتناب اقتصادیاتی و توسعه سلامت سازمانی و مبارزه با فساد اداری از دیگر اولویت های برنامه سازمان اقتصادیاتی است که در دوره مدیریتی تازه این سازمان تاکید شده است.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 546

به "سوداگری را با مالیات کنترل می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوداگری را با مالیات کنترل می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید