تسهیلات 1500 میلیارد تومانی به مراکز گردشگری

به گزارش پرشین بلاگ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: افزایش کیفیت مراکز گردشگری با توجه به افت ناشی از شیوع ویروس کرونا در اولویت وزارتخانه قرار گرفته است.

تسهیلات 1500 میلیارد تومانی به مراکز گردشگری

به گزارش خبرنگاران از یزد، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یزد به لحاظ میراث فرهنگی شرایط ویژه و متفاوتی دارد، البته به لحاظ گردشگری و صنایع دستی هم از شرایط خوبی برخوردار است و در هر سه حوزه یاد شده شرایط ممتازی را در آن شاهد هستیم.

او ادامه داد: علاوه بر شهر یزد، شهرستان ها (11 شهرستان) و بخش های مختلف آن در سایر منطقه ها و روستا ها در هر سه حوزه یاد شده از توانمند های خوبی برخوردار است، این گنجینه ای بسیار ارزش دارد، البته شهر یزد از این جهت در محور برنامه ها قرار گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی گفت: تقویت و افزایش کیفیت مراکز اقامتی و گردشگری با توجه به افت ناشی از شیوع ویروس کرونا در اولویت وزارتخانه قرار گرفته است و 1500 میلیارد تومانی به مراکز اقامتی و گردشگری تعلق می گیرد.

ضرغامی آشنایی هرچه بیشتر با آخرین شرایط ماموریت های محوله، آنالیز موانع و مسئله ای که برای تحقق برنامه ها و اهداف وزارتخانه در استان وجود دارد را از جمله اهداف سفرش برشمرد و گفت: یزدی ها عاشق تمدن، فرهنگ و میراث فرهنگی هستند و در بعضی منطقه ها جوانان به صورت افتخاری در این حوزه در حال فعالیت هستند، این رویکرد برای دولت سیزدهم بسیار ارزشمند است.

او ادامه داد: آثار فرهنگی که در طول تاریخ از فرهنگ و تمدن این مردم به یادگار مانده است، بخش واقعی آن مردم هستند که میراث های متعدد فرهنگی را به جا گذاشتند، هم اکنون تعدادی از جوانان در روستا ها به صورت افتخاری فعالیت دارند، البته این نهاد به صورت استادکار و بازسازی کار آن ها را در عرصه میراث فرهنگی راهنمایی می نماید، ولی خود مردم با عشق و علاقه کار می نمایند و این از ویژگی های شاخص استان است.

وزیر میراث فرهنگی گفت: بخشی از بافت قدیم شهر یزد به ثبت جهانی رسید و این موضوع، آن را برجسته و ممتاز کرد، البته حریم میراث فرهنگی، بسیار گسترده است.

او گفت: تعداد پلاک های ثبت شده و خانه های تاریخی در استان زیاد است و هر کدام این فضا ها برای خود تاریخ جداگانه ای دارد که بعضی از زیرخاک یا ریگ سال ها مدفون بود و هنگامی که کاوش صورت گرفت ساختمان های بسیار ویژه با معماری خوب و با هنرمندی خاص از زیرخاک بیرون آمد که بخشی از فرهنگ مردم و از گنجینه های ارزشمند استان است.

ضرغامی گفت: اعتبار عمرانی بودجه سال 1401، 50 درصد نسبت به گذشته افزایش دارد که بخش عمده آن مربوط به بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی است، ولی در مقایسه با هزینه هایی که وجود دارد و به علت گستردگی دایره کار میراث فرهنگی، رقم قابل توجهی نیست.

او ادامه داد: حمایت های دولت در کنار یاری های مردمی گفت: خیلی از فضا ها از سوی مردم مدیریت می گردد و در تلاشیم با برنامه ریزی بتوانیم میراث فرهنگی را بهتر حفظ کنیم و هم اینکه در حوزه گردشگری، یزد جایگاه ویژه ای دارد، باید مراکز اقامتی تقویت گردد و کیفیت ها افزایش یابد، البته نظارت ها هم باید جدی تر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اقدام هایی برای پشتیبانی از صاحبان مراکز اقامتی انجام شد، البته شرایط کنونی این صنعت رو به بهبود و سفر های مردم در حال افزایش است.

او ادامه داد: صدور ویزا گردشگری هم از سر گرفته شد، گردشگران خارجی آرام، آرام به کشور سفر می نمایند که یزد از جمله منطقه های است که مورد علاقه گردشگران خارجی است و تمایل دارند چنین بافت تاریخی و فرهنگی را از نزدیک ببینند، باید مراکز اقامتی را جدی تر رسیدگی و تسهیلاتی هم در نظر گرفت.

ضرغامی گفت: طبق آخرین جدولی که از مراکز اقامتی دریافت شد، حداقل 1500 میلیارد تومان احتیاج است، باید در این مورد اختصاص یابد، در ارتباط با تسهیلات سال 1401 شرایط بهتری خواهیم داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه در راستای برنامه های سفر فردا (روز آدینه) رییس جمهور و دولت سیزدهم وارد یزد شد و از تعدادی بنا های تاریخی بُندرآباد و عزآباد شهرستان اشکذر بازدید کرد.

اشکذر در 30 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار گرفته است و یکی از منطقه ها تاریخی استان است.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 627

به "تسهیلات 1500 میلیارد تومانی به مراکز گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات 1500 میلیارد تومانی به مراکز گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید