شهرک های صنعتی فارس در تامین نیاز سرمایه گذاران ناتوان شدند

به گزارش پرشین بلاگ، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس از اهتمام جدی برای حل مسائل و رفع موانع تولید در استان فارس خبر داد.

شهرک های صنعتی فارس در تامین نیاز سرمایه گذاران ناتوان شدند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از شیراز، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس درباره برطرف موانع تولید و کمک به رونق آن به ویژه در استان فارس و شیراز گفت: فرآیند رسیدگی به مسائل و مسائل تولیدکنندگان به گونه ای است که اگر تولیدکنندگان را حمایت نکنیم و کارهایشان را به صورت ریز و جدی پیگیر نباشیم کار انجام نمی شود.

او با بیان اینکه تولیدکنندگان و سرمایه گذاران شبانه روزی چه به صورت مراجعه حضوری و چه پیام هایی که در شبکه های مجازی می گذارند، درخواست کمک دارند، گفت: شرایط بسیار سخت است و اگر نمایندگان صرفا کار نمایندگی را که قانون گذاری هست انجام دهند و در اجرا ورود نکنند کار پیش نمی رود.

قادری با اشاره به آماده سازی 3 طرح برای حل مسائل تولید اضافه کرد: این طرح ها می تواند تحول کلیدی و اساسی در استان داشته باشد به صورت مثال سهم از 3 درصد نفت و گاز یا سهم از عوارض ارزش اضافه کرده گاز مسائل و موضوعاتی است که رها شده و خلاء قانونی وجود دارد و در سال های گذشته هم صد ها و هزاران میلیارد تومان به دلیل قانون گذاری بد ضرر کردیم و الان ناچار شدیم روی این ها حساسیت به خرج دهیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به ضعف هایی که در زیرساخت های صنعتی استان به ویژه شهرک های صنعتی وجود دارد، اعلام نمود: الان تمام تلاش است که هر کدام از این خصولتی ها را درگیر یک شهرک صنعتی کنیم؛ یک جا کمیته امداد را وارد کردیم یک جا توسعه و عمران شیراز، یک جا توسعه و عمران استان فارس و دیگر موارد را وارد کردیم همچنین از ظرفیت شرکت شهرک صنعتی و منطقه ویژه استفاده کردیم به عبارتی همزمان 5، 6 راه را دنبال می کنیم تا زیرساخت ها در شیراز را توسعه دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی ما فلج است و نمی تواند مشکل سرمایه گذار را در تامین زیرساخت هایی مانند زمین برطرف کند، عنوان کرد: این ضعف در تامین آب، برق و گاز نیز وجود دارد که باید حل شود.

قادری با اشاره بحث انتقال آب از خلیج فارس گفت: اعتقادمان این است که اگر این کار انجام شود می توانیم کل مشکل آب را از شیراز به سمت جنوب کامل حل کنیم، تلاش این است که شورا های راهبردی را تشکیل دهیم و از ظرفیت مجموعه های مختلف استفاده کنیم تا کار های تولیدی سرعت بگیرد.

منبع: تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 604

به "شهرک های صنعتی فارس در تامین نیاز سرمایه گذاران ناتوان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک های صنعتی فارس در تامین نیاز سرمایه گذاران ناتوان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید