ضرورت رعایت نکات بهداشتی در مواقع کم آبی

به گزارش پرشین بلاگ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به کم آبی متوالی اخیر در چهارمحال و بختیاری، به منظور پیشگیری از طغیان بیماری های منتقله از آب رعایت نکات بهداشتی الزامی است.

ضرورت رعایت نکات بهداشتی در مواقع کم آبی

دکتر احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به رخداد سیل، کاهش فشار آب و قطعی گسترده آب در استان ، خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری های منتقله بوسیله آب مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: در این راستا رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از طغیان بیماری های منتقله از آب ضروری است.

دکتر احمدی گفت: شستن دست ها با آب و صابون قبل از تهیه غذا، هنگام سرو و مصرف غذا و پیش از خوراندن غذا به کودک و پس از هربار اجابت مزاج الزامی است.

دکتر احمدی یادآور شد: استفاده از آب سالم و بهداشتی جهت آشامیدن و توالت های بهداشتی، همچنین سالم سازی صحیح سبزیجات بر -شستن ظرف- میوه و سبزی و استحمام ضروری است.

وی ادامه داد: رعایت اساس4مرحله (پاکسازی گل و لای، انگل زدایی، گندزدائی و شستشو با آب سالم) و استفاده از یخ بهداشتی در زمان سفر، عدم استفاده از یخ های فله ای که ممکن است از آب ناسالم تهیه شده باشد، حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید

دکتر احمدی اضافه کرد: باید به مواردی همچون مصرف سریع غذا های پخته شده و نگهداری باقیمانده در ظرف در بسته در یخچال، دور نگه داشتن ظروف و مواد غذایی از دسترس حشرات، و نگهداری غذا در ظروف دربسته توجه شود.

وی اضافه کرد: بطری آب، میوه خربزه، هندوانه... در حوضچه ها جهت خنک کردن یا شستشو در هنگام سفر و تفریحقرار ندهید چراکه درصورت آلودگی آب ها به ویروس و انگل و.. این آلودگی انتقال یافته و باعث بیماری و مسمومیت می شود.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 812

به "ضرورت رعایت نکات بهداشتی در مواقع کم آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت رعایت نکات بهداشتی در مواقع کم آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید