طرز تهیه بورک پنیر ترکیه

به گزارش پرشین بلاگ، در این مقاله از قسمت کشور ترکیه در مجله گردشگری خبرنگاران در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در ترکیه آشنا کنیم. در این مطلب طرز تهیه بورک پنیر را به عنوان یک غذای ترکی بسیار خوشمزه بررسی می کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

طرز تهیه بورک پنیر ترکیه

بورک پنیر یکی از انواع بورک ترکیه ای است که برای قول صبحانه تهیه خواهد شد. تقریبا تمام مواد اولیه مورد نیاز برای این صبحانه لذیذ در منزل موجود است و شما به راحتی می توانید آن را تهیه نمایید.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • طرز تهیه بلغور پلو ترکیه
  • حمل و نقل عمومی استانبول ترکیه
  • تپه های چاملیجای استانبول
  • موزه استانبول مدرن استانبول

بورک (به ترکی Börek) یک میان قول فوق العاده پرطرفدار در کشور ترکیه است. این پیش غذا متشکل است از یک خمیر نان یا شیرینی (معروف به خمیر یوفکا) و مواد مورد علاقه!

بسته به وقتی که می خواهید بورک درست نمایید، مواد مورد علاقه ای را در این خمیر می پیچانید و در روغن سرخ و یا در فر پخت می نمایید.

مانندا مردم ترکیه عادت دارند که برای صبحانه یا عصرانه در خمیر یوفکا پنیر و سبزیجات و زیتون منطقه اژه (سواحل دریای اژه) بپیچانند و یا برای نهار در آن کالباس، گوجه، زیتون، سبزیجات، پنیر، فلفل دلمه ای و… بگذارند.

مواد مورد نیاز بورک پنیر:

مواد مورد نیاز برای تهیه بورک پنیری عبارت است از:

  • خمیر یوفکا مستطیلی/ هفت ورق
  • پنیر خامه ای یا پنیر لبنه/ سه قاشق غذاخوری پر
  • تخم مرغ/ یک عدد
  • زرده تخم مرغ/ یک عدد
  • شیر/ یک سوم پیمانه
  • روغن/ یک سوم پیمانه
  • شکر/ یک قاشق غذاخوری
  • وانیل/ نوک قاشق غذاخوری
  • سیاه دانه یا کنجد/ مقداری برای تزیین

طرز تهیه بورک پنیر:

ابتدا درون یک ظرف مناسب شیر، شکر، وانیل، روغن و تخم مرغ را با هم کاملا مخلوط نمایید. این مایع را برای طعم دار کردن خمیر یوفکا مورد استفاده قرار می دهیم. البته در صورتی که این بورک را برای مصرف صبحانه تهیه می نمایید، از وانیل و شکر استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید وانیل و شکر را از مواد اولیه حذف نمایید.

در ادامه، خمیر بوفکا مستطیلی شکل را به دو بخش مساوی تقسیم نمایید، تا از هر ورق خمیر یوفکا دو بورک پنیری تهیه کنید.

سپس فرچه ای را به مایع آماده شده آغشته کنید و آن را به پشت و روی ورق خمیر یوفکا بمالید.

در مرحله بعدی طرز تهیه بورک پنیری باید 3 قاشق غذاخوری پنیر خامه ای یا پنیر لبنه را به نوعی تقسیم نمایید، که بتوان با استفاده از آن 14 عدد بورک پنیری تهیه کرد.

پنیر تقسیم شده را روی بخش بالای خمیر قرار دهید، البته باید مقداری از سمت راست و چب خمیر خالی بماند. حال دو سمت خمیر یوفکا را به سوی داخل تا نمایید و پس از آن، از بخش بالای خمیر، به آرامی خمیر را به شکل رولت ببندید. به هنگام پیچیدن خمیر دقت داشته باشید که کنارهای آن بسته باشد.

با کمک فرچه سطح آن را به زرده تخم مرغ آغشته نمایید و روی آن در صورت تمایل مقداری سیاه دانه یا کنجد بپاشید.

حال تمامی خمیرها را به همین شکل آماده نمایید و آن ها را داخل سینی فر بچینید و بعد سینی را درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید، البته باید 10 دقیقه پیش از قرار دادن بورک داخل فر، آن را روشن نمایید.

بعد از گذاشن بورک ها داخل فر و پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه، وقتی که بورک ها طلایی رنگ و سرخ شدند می توانید بورک ها را از فر خارج نمایید.

نکته:

اگر سطح بورک ها سرخ نشده باشد، می توانید گریل را روشن نمایید، تا سطح بورک ها نیز سرخ گردد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 825

به "طرز تهیه بورک پنیر ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بورک پنیر ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید