فوت 38 شهروند مرکز نشین بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته

به گزارش پرشین بلاگ، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران از فوت 38 شهروند مرکز نشین بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته اطلاع داد.

فوت 38 شهروند مرکز نشین بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته

به گزارش خبرنگاران، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه جلسه فوری مدیریت واکسیناسیون کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه با افزایش مراکز تجمیعی و نیرو های واکسیناتور در تهران در هفته آینده تزریق واکسن با سرعت بیشتری انجام می گردد و سهمیه واکسن ویژه برای تهران در نظر گرفته شده است. برای انجام واکسیناسیون و ملزومات آن احتیاجمند تامین اعتبار از سازمان های مربوطه هستیم و به احتیاج های مراکز تجمیعی باید بهتر از گذشته پرداخت گردد.

وی بیان نمود: تا ساعت 15 امروز نهم تیر ماه یک میلیون و 180 هزار نفر در فاز اول واکسینه شده اند و حدود 77درصد از جمعیت در اولویت تهران واکسن را دریافت نموده اند. واکسن های سینوفارم، آسترازنکا و سایر واکسن ها به ترتیب بیشترین واکسن مورد استفاده در تهران بوده اند و مدت زمان تزیق دز اول با دوم واکسن آسترازنکا بیشتر بوده و این موضوع سبب می گردد تا تامین این واکسن در آینده محقق گردد.

او با اشاره به آخرین شرایط بیماری کرونا در تهران اضافه نمود: در حال حاضر ده هزار و 550 نفر به مراکز درمانی و بهداشتی ما مراجعه نموده اند و 1125 نفر در بیمارستان های استان تهران بستری شده و 86 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. به طور کلی تعداد 4600 نفر در مراکز درمانی تهران بستری شده اند. بعلاوه 1431 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و در شبانه روز گذشته 38 بیمار کرونایی در تهران فوت نموده اند.

زالی بیان نمود: در حال حاضر تعداد 120 هزار نفر از افراد هفتاد سال به بالا جامانده از تزریق واکسن هستند که ما از وزارت بهداشت درخواست نموده ایم تا اعلام گروه های سنی بعدی را با اطمینان بیشتری انجام دهد. امروزه 90 درصد تلقیح واکسن به وسیله نوبت دهی و سیستم ارسال پیامک انجام می گردد. افراد باید بر اساس نوبتی که به صورت پیامکی به آنها اعلام می گردد جهت دریافت واکسن به مراکز مراجعه نمایند تا ازدحام و شلوغی ایجاد نگردد. اولویت اصلی ما برای تلقیح واکسن افراد جامانده هستند و سهمیه این افراد سوخت نمی گردد. در هفته های اخیر واکسن در مراکز تجمیعی 20درصد بیشتر از سهمیه شان توزیع شده است. در صورت کمبود احتاقتصادی، واکسن از مراکز جامع پشتیبان تامین و در اختیار مراکز تجمیعی قرار خواهد گرفت.

زالی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه افرادی هستند که نوبت واکسن خود را می فروشند، گفت: مشخصات افراد جهت تزریق واکسن در سامانه سیب و سینا به ثبت رسیده است و تلقیح واکسن بر اساس کد ملی ثبت شده، به خود فرد انجام می گردد، اینطور نیست که واکسن به فرد دیگری در زمان بندی اعلام شده بر اساس پیامک تزریق گردد. به مردم توصیه می کنیم که فریب افراد سودجو را نخورند و بر اساس زمان اعلام شده به وسیله پیامک به مرکز تجمیعی مد نظر مراجعه نمایند، اما به طور کلی ما موظف به تزریق واکسن به همه افراد حاضر در مراکز تجمیعی هستیم.

زالی بیان نمود: در بازدید میدانی که انجام گرفت مدت زمان انتظار برای تلقیح واکسن در مراکز تجمیعی کاهش پیدا نموده است. در حال حاضر میانه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حدود 76.8 درصد است و تا زمانی که مقدار رعایت شیوه نامه ها به 90 درصد نرسد موثر نخواهدبود.

او اضافه نمود: در حال حاضر باید به موضوع فاصله گذاری اجتماعی توجه جدی گردد متاسفانه در حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تهران چالش برانگیز است و روزانه80 تا 90هزار نفر از مترو استفاده می نمایند که خطوط 1 و2 از جمعیت بیشتری برخوردار هستند. امروزه سوپر مارکت ها و نانوایی ها بیشترین مقدار عدم رعایت دستورالعمل ها را دارند که باید اصناف در این زمینه اقدامات بهتری را انجام دهند.

این مقام مسئول تاکید نمود: تلقیح واکسن به صورت عمومی زمانی انجام می گردد که مجوز اضطراری واکسن های داخلی صادر گردد. در حال حاضر مجوز واکسن برکت صادر و دیروز هم مجوز واکسن پاستور اخذ شده است. در صورت تامین واکسن، ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون بین 60 تا 80 هزار تلقیح واکسن در روز است و 36 هزار تلقیح در یک روز بیشترین رکورد تزریق واکسن بوده است.

او اضافه نمود: یکی از مسایل مهم تامین اعتبار برای ملزومات واکسن مانند سرنگ و پد الکل است و بار اقتصادی زیادی به دانشگاه های علوم پزشکی وارد می نماید. 12 تا 13 میلیارد تومان جهت انجام تست های PCR از منابع دانشگاه ها برداشت شده است. تلقیح واکسن و تامین زیر ساخت های مختلف از جمله نیروی انسانی هزینه بر است که دولت و مجلس در این زمینه باید از ما حمایت نمایند.

زالی گفت: نیروی انسانی ما که در خط مقدم واکسیناسیون واقع شده است از امنیت شغلی برخوردار نیست و یک ریال پاداش نگرفته است که در این خصوص مجلس و دولت باید حمایت کافی از این افراد داشته باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: تا به امروز 80 هزار نفر با یاری سازمان نظام پزشکی در تهران واکسینه شده اند که علاوه بر پزشکان بخشی از داروسازان هم واکسن را دریافت نموده اند. برای واکسینه شدن نیروی انسانی مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه ها و کلینیک های جراحی محدود در سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بهشتی و ایران ما احتیاجمند 73 هزار دز واکسن هستیم و نامه تامین واکسن این افراد به معاونت بهداشت وزارتخانه ارسال شده است.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 448

به "فوت 38 شهروند مرکز نشین بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت 38 شهروند مرکز نشین بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید