بازسازی کاروانسرای تاریخی عباس آباد میامی

به گزارش پرشین بلاگ، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: بازسازی کاروانسرای تاریخی عباس آباد در شهرستان میامی شروع شد.

بازسازی کاروانسرای تاریخی عباس آباد میامی

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ایسنا: سید محمدصادق رضویان 12 مرداد 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: بازسازی این کاروانسرای تاریخی با هدف آماده سازی برای حضور ارزیابان یونسکو شروع شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی اضافه نمود: در این مرحله از بازسازی کار بندکشی، پی بندی، استحکام بخشی و آواربرداری انجام می گردد.

وی با بیان اینکه این کاروانسرا در دوران صفویه ساخته شده است، اضافه نمود: این بنا از سلامت و پایداری نسبی برخوردار است و با توجه به واقع شدن در کنار جاده تهران - مشهد و عبور مسافران از کنار روستای عباس آباد، امکان تغییر کاربری و واگذاری این کاروانسرا به سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد.

رضویان با اشاره به اینکه این کاروانسرا مستطیل شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بیش از هشت هزار و 500 متر مربع است، گفت: این کاروانسرا دارای 2 ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی است و در وسط حیاط هم بارانداز برای خرید و فروش و بارگیری کالاها ساخته شده است.

او اضافه نمود: در اطراف حیاط، اتاق ها، ایوان ها و سکوها و در پشت اتاق ها، شترخان ها قرار دارند، سرویس های بهداشتی کاروانسرا هم در خارج بنا و در ضلع غربی آن واقع شده است که این مهم در نوع خود نادر است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی یادآوری کرد: کاروانسرای تاریخی عباس آباد در 70 کیلومتری شرق میامی و در مرکز روستای عباس آباد واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 455

به "بازسازی کاروانسرای تاریخی عباس آباد میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کاروانسرای تاریخی عباس آباد میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید