موزه صدف اصفهان، اولین موزه تخصصی صدف و حلزون های دریایی

به گزارش پرشین بلاگ، اصفهان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب ایران است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن سفر می نمایند. صحبت از جاذبه های دیدنی و تاریخی اصفهان کاری سخت است زیرا تعداد این جاذبه ها آنقدر زیاد است که نمی توان همه آنها را نام برد. همه با شنیدن نام اصفهان جاذبه های شاخص این شهر چون میدان نقش دنیا، کاخ چهل ستون، عالی قاپو، سی و سه پل و .. را به یاد می آورند. شهر زیبای اصفهان علاوه بر شمار بسیار زیاد آثار تاریخی، دیدنی های دیگری نیز دارد. از جمله این مکان ها موزه صدف اصفهان است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

موزه صدف اصفهان، اولین موزه تخصصی صدف و حلزون های دریایی

موزه صدف اصفهان (Isfahan Seashell Museum) یا موزه صدف های دریایی و نرم تنان جایی است که از آن به عنوان اولین موزه تخصصی صدف و حلزون های دریایی یاد می نمایند. این موزه در منطقه تفریحی پارک جنگلی ناژوان جنب آکواریم به وسیله شرکت زیست تجهیز راه اندازی شد.

در این موزه می توانید گونه های متنوعی را از آب های خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر ببینید و با گونه های موجود دریاها و اقیانوس های مختلف جهان نیز آشنا شوید. بخشی از آنچه در این موزه می بینید حاصل کوشش کاپیتان دریانورد حسن خواجه است که بیش از 25 سال به جمع آوری نمونه های متنوع مشغول بوده است.

بیش از 2000 نمونه از 800 گونه مختلف در این موزه نگهداری می شوند که عبارتند از: نرم تنان شامل صدف های دریایی، خارپوستان شامل ستاره های دریایی، طوطیاهای دریایی و سکه های دریایی، سخت پوستان شامل خرچنگ های دریایی و … که آشنایی با آنها از نزدیک بسیار جالب است.

موزه صدف تنها یکی از گزینه های مجذوب کننده پارک جنگلی ناژوان است و در این پارک مجموعه ای از دیدنی ها و تفریحات مانند تله سیژ، شهربازی، باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه ها، آکواریوم و … انتظار شما را می کشند و شما می توانید از تفریحات بسیاری در پارک ناژوان لذت ببرید.

این مجموعه واقع در پارک جنگلی ناژوان، در سالنی به مساحت 300 متر مربع در فضائی آرام و دلنشین پذیرای علاقمندان ، اردو های دانشجوئی و دانش آموزی و تورهای گردشگری و طبیعت گردی می باشد.

آدرس: ایران، اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 08:30 الی 20:00

هزینه بازدید: برای هر نفر 5.000 تومان

منبع: گردشبان
انتشار: 30 آبان 1402 بروزرسانی: 30 آبان 1402 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 992

به "موزه صدف اصفهان، اولین موزه تخصصی صدف و حلزون های دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه صدف اصفهان، اولین موزه تخصصی صدف و حلزون های دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید