سفر در اسکاندیناوی (قسمت پنجم: گوتنبرگ)

به گزارش پرشین بلاگ، گوتنبرگ دومین شهر بزرگ سوئد است که در غرب این کشور واقع شده و دارای جاهای دیدنی متنوعی است.

سفر در اسکاندیناوی (قسمت پنجم: گوتنبرگ)

شهر گوتنبرگ (Gothenburg) یا در زبان سوئدی یوتبری (Göteborg)، پس از استکهلم (Stockholm) دومین شهر بزرگ سوئد محسوب می گردد. این شهر با جمعیت یک میلیون نفری در ساحل غربی سوئد واقع شده است و با وجود شرکت هایی مانند ولو (Volvo) و اریکسون (Ericson)، بزرگ ترین شهر صنعتی سوئد به شمار می آید. بعلاوه بزرگ ترین بندر در اسکاندیناوی متعلق به شهر گوتنبرگ است.

شهر گوتنبرگ هر ساله میزبان رویدادهای ورزشی و فرهنگی متعددی همچون گوتیا کاپ (Gothia cup)، پارتیله کاپ (Partille cup) و وی او وست (Way out west) است. نکته قابل توجه اینکه بزرگ ترین پارک تفریحی سوئد به نام لیزبری (Liseberg) در این شهر واقع شده است.

آنچه باید در خصوص گوتنبرگ بدانیم:

  • تاریخچه گوتنبرگ
  • جاهای تماشای گوتنبرگ
  • جهت دسترسی به گوتنبرگ
  • اقامت در گوتنبرگ

تاریخچه گوتنبرگ

شهر گوتنبرگ به وسیله پادشاه چالز ششم در قرون وسطی در سال 1603 بنا قرار گرفت. موقعیت این شهر در آن موقع به علت نزدیکی به رودخانه گوتا (Göta river) و دسترسی مستقیم به اقیانوس اطلس بسیار مهم و استراتژیک بوده است. این شهر در سال های 1611 تا 1613 میلادی در جنگ کالمار که بین کشورهای سوئد و دانمارک رخ داد تخریب شد؛ اما در بین سال های 1619 تا 1621 به وسیله پادشاه گوستاو آدولف دوم مجددا به صورت شهری مدرن باسازی شد.

جاهای تماشای گوتنبرگ

بیشتر گردشگرانی که به گوتنبرگ سفر نموده اند، این شهر را با رستوران های سنتی و مجلل آن می شناسند. محله های قدیمی با بناهایی دارای معماری خاص از دیگر مجذوب کنندهیت های ویژه گوتنبرگ محسوب می شوند. علاوه براین، جاهای تماشای سوئد در شهر گوتنبرگ، از ارزش فرهنگی برخوردارند.

پارک تفریحی لیزبرگ (Liseberg Amusement Park)

پارک تفریحی لیزبرگ یکی از تماشای ترین مکان های تفریحی در گوتنبرگ برای بچه ها و بزرگسالان است. در این پارک تفریحی در حدود 40 بازی مهیج و متفاوت مانند قطار وحشت وجود دارد که برای کسانی که در پی هیجان و تفریحات سالم باشند، بسیار مجذوب کننده است. بعلاوه برای علاقه مندان به کنسرت و بازارهای محلی، این مکان یکی از برترین انتخاب ها است؛ به خصوص اگر در کریسمس و زمان برپایی بازارچه های محلی به تماشا این مکان برویم.

هاگا (Haga)

محله هاگا یکی از قدیمی ترین محله های شهر گوتنبرگ است. پیاده روی در این محله خود می تواند یکی از تجربه های خاص شما در سفر به گوتنبرگ باشد. این محله مملو از کافه ها، رستوران ها، مغازه ها و ساختمان های قدیمی تماشای است. اگر می خواهید شیرینی دارچینی سوئدی (Kanelbullar) و غذای دریایی سوئدی را تجربه کنید، برترین کافه ها و رستوران ها در هاگا است.

موزه هنر گوتنبرگ (Goteborgs konstmuseum)

موزه هنر گوتنبرگ یکی از زیباترین موزه های اروپای شمالی محسوب می گردد و در آن مجموعه آثاری از قرن پانزدهم میلادی تا دوران معاصر با تاکید بر هنر اروپای شمالی (Nordic art) وجود دارد. از جمله هنرمندانی که آثارشان در این موزه یافت می گردد، می توان به پیکاسو، مونه، رامبراند، کارل لارسون و غیره اشاره نمود. بعلاوه در این موزه می توان از نمایشگاه های موقت و برنامه هایی برای فعالیت های هنری خانوادگی، ورکشاپ های فرهنگی و مغازه و کافه برای استراحت لذت برد. پس از بازدید از موزه گوتنبرگ می توانیم با پیاده روی در خیابان اصلی به مرکز شهر برسیم و از مغازه ها، مراکز خرید و رستوران ها لذت ببریم.

یونیورسیوم (Universeum)

در مرکز شهر گوتنبرگ می توان از بزرگ ترین مرکز علمی کشورهای اروپای شمالی به نام یونیورسیوم بازدید کرد. آکواریومی که در این مجموعه وجود دارد، یکی از بزرگ ترین آکواریوم های اروپا است. شما می توانید در این مکان به کشف جنگل های گرجهتی بروید، از رفتن به سافاری لذت ببرید و بعلاوه به بازدید از حیواناتی مانند مارمولک ها، پرندگان، حشرات، خزندگان، ماهی ها و میمون ها بپردازید.

اسکانسن کرونان (Skansen Kronan)

با یک پیاده روی کوتاه از هاگا می توانید به تماشا قلعه اسکانسن کرونان بروید و در آنجا نمونه ای از تاریخ سوئد و بعلاوه چشم انداز ای فوق العاده زیبا از شهر را داشته باشید. این قلعه در سال 1697 میلادی برای دفاع از شهر در مقابل حملات دانمارکی ها ساخته شده بود؛ اگرچه آن ها شهر گوتنبرگ هرگز از این جهت مورد حمله قرار نگرفت. برای تماشا این قلعه باید تعداد زیادی پله را طی کرد تا به ورودی آن رسید. پس از رسیدن به قلعه می توانیم با نشستن در کافه تابستانی و چشیدن طمع بی نظیر کیک های خانگی خستگی خود را در کنیم.

برای کسانی که علاقه مند به حیات وحش و گیاهان هستند، پیشنهاد می کنیم که اگر وقت کافی دارند به بازدید اسلاتس سکوگن (Slottsskogen)، مجموعه جزایر جنوبی (The Southern Archipelago) و باغ گیاه شناسی (Botaniska) بروند. این مجموعه ها در فاصله کمی از مرکز اصلی شهر قرار دارند.

اگر در فصل تابستان به گوتنبرگ سفر نموده اید، فرصت شرکت در تورهای قایقی رودخانه شهر را از دست ندهید. بعلاوه اگر علاقه مند به دریا و شنا کردن هستید، گوتنبرگ یکی از شهرهای ساحلی کشور سوئد است که در آن چندین ساحل زیبا برای گردشگران وجود دارد. در مجموع در نظر داشته باشید که شهر گوتنبرگ یکی از شهرهای سرسبز کشور سوئد و پر از پارک های زیبا و تماشای است.

جهت دسترسی به گوتنبرگ

فرودگاه بین المللی لاندوتر (Landvetter airport) در گوتنبرگ به بسیاری از نقاط جهان پرواز دارد. بنابراین رسیدن به گوتنبرگ کار بسیار آسانی است. پس از رسیدن به فرودگاه گوتنبرگ می توانید از اتوبوس های فرودگاهی برای رسیدن به مرکز شهر بهره ببرید. اگر بودجه کافی برای سفر در اختیار دارید، می توانید با تاکسی به مرکز شهر بروید؛ اما اگر از نقاط جنوبی سوئد یا شهر های دیگر اسکاندیناوی می خواهید به شهر گوتنبرگ بروید، می توانید از قطار یا اتوبوس بهره ببرید. ایستگاه قطار و اتوبوس گوتنبرگ در مرکز این شهر واقع شده است که باعث می گردد پس از رسیدن به این شهر به راحتی به وسیله اتوبوس های شهری و تراموا به تمامی شهر دسترسی داشته باشیم.

اقامت در گوتنبرگ

گوتنبرگ همچون دیگر شهرهای اسکاندیناوی و سوئد شهر گرانی است؛ بنابراین اقامت مقرون به صرفه در این شهر تقریبا غیر ممکن است. اگرچه می توان هاستل هایی با قیمت به نسبت مناسب پیدا کرد؛ اما انتظار جایی لوکس و بزرگ را نداشته باشید.

منبع: کجارو
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 695

به "سفر در اسکاندیناوی (قسمت پنجم: گوتنبرگ)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در اسکاندیناوی (قسمت پنجم: گوتنبرگ)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید