تور فرانسه: پاریس را به مهمترین شهر دوچرخه سواری در اروپا تبدیل می کنیم

به گزارش پرشین بلاگ، شهرداری پاریس میخواهد مرکز فرانسه را به اولین شهر دوچرخه سواری در اروپا تا سال 2026 میلادی تبدیل کند.

تور فرانسه: پاریس را به مهمترین شهر دوچرخه سواری در اروپا تبدیل می کنیم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، آن ایدالگو، شهردار پاریس، تصمیم گرفته است بیش از 250 میلیون یورو بودجه شهرداری را برای ارتقای قابل توجه زیرساختها طی چهار سال به دوچرخه سواری امن اختصاص دهد.

در حال حاضر مرکز فرانسه بیش از 52 کیلومتر راستا امن دوچرخه دارد که بخش اعظمی از آن بعلت ساخت در دو سال گذشته به کرونا پیست معروفیت گرفته اند. شهرداری میخواهد 130 کیلومتر راستا امن دیگر به این مجموعه اضافه کند.

هدف اصلی شهرداری پاریس این است که امکان دوچرخه سواری ایمن از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب شهر را به صورت 100 درصد فراهم کند. تمام کوشش مقامات شهر این است که دوچرخه را به آسان ترین و سریع ترین وسیله حمل و نقل در پاریس تبدیل نمایند. قرار است بعضی از راستاهای دوچرخه سواری که در مرکز شهر از ایمنی بالایی نیز برخوردار نیستند، مورد بازسازی قرار گیرند.

با وجود کوشش های شهرداری، سرقت دوچرخه یکی از اصلی ترین دلایل عدم ترغیب پاریسی ها برای دوچرخه سواری در شهر است.

حدود 80 درصد از شهروندان که بدون دوچرخه در شهر تردد می نمایند، علت اصلی را سرقت و دزدی اعلام نموده اند.

به گزارش یورونیوز، نرخ دزدی دوچرخه در سال 2020 تا 8 درصد افزایش پیدا نموده و این موضوع باعث نگرانی مقامات شهرداری شده است. به همین علت آن ایدالگو در برنامه جدیدش میخواهد پارکینگ های ایمن برای دوچرخه ها در سراسر شهر ایجاد کند. بعلاوه قرار است به تعداد دوچرخه های اجاره ای موسوم به ولیب نیز افزوده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 554

به "تور فرانسه: پاریس را به مهمترین شهر دوچرخه سواری در اروپا تبدیل می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: پاریس را به مهمترین شهر دوچرخه سواری در اروپا تبدیل می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید