چرا بجای تبلیغات تلویزیونی از تقویم ها و سالنامه های سفارشی استفاده کنیم؟

به گزارش پرشین بلاگ، گاهی اوقات، مردم تقویم رومیزی تبلیغاتی و یا سررسید را به عنوان ابزار بازاریابی موثر، نادیده می گیرند. تقویم ها و سالنامه ها هدایای تبلیغاتی همه کاره ای هستند که نه تنها برند شما را تقویت می نمایند، بلکه به شما اجازه می دهند خود را ابراز کنید. با استفاده از آن ها می توانید روی برند سازی برنامه ریزی کنید و شناخت افراد را نسبت به نام تجاری خود بالا ببرید. در ادامه به چند علت می پردازیم که رجحان تقویم ها را نسبت به تبلیغات تلویزیونی نشان می دهد.

چرا بجای تبلیغات تلویزیونی از تقویم ها و سالنامه های سفارشی استفاده کنیم؟

بیشتر بخوانید : مشاهده نمونه کار و فهرست قیمت سررسید تبلیغاتی

آن ها هدایای معناداری هستند

فکر می کنید اگر بروشور چاپ شده با اطلاعات شرکتتان را به مشتری بدهید، چه واکنشی نشان می دهد؟ آن ها را نمی توانند استفاده نمایند و بعد از مدتی آن را فراموش می نمایند. بنابراین اگر مشتریان فعلی را در نظر می گیرید، ابزار برندسازی موثری نیستند.

حالا، فکر می کنید همان مشتری چه عکس العملی نشان می دهد اگر یک تقویم رنگارنگ یا یک سالنامه مفید چاپ شده با اطلاعات شرکتتان را به او بدهید؟ تقویم های شرکتی بیشتر از آگهی ها هدفی را دنبال می نمایند و به جای تبلیغات آشکار، هدیه در نظر گرفته می شوند، بنابراین به احتمال زیاد مشتریان شما آن ها را طولانی مدت نگه خواهند داشت. آن ها راضی می شوند که یک تقویم تبلیغاتی یا یک سالنامه دریافت نمایند. آن را در دفتر خود یا در کیف نگه می دارند (مخصوصاً اگر طراحی مجذوب کنندهی باشد) و احتمالاً هر زمان که احتیاج به گرفتن قرار دیدار داشته باشند یا برای اطلاع از اینکه چه روزی است، به آن مراجعه می نمایند، یعنی تقریبا هر روز.

بیشتر بخوانید : چاپ روبان { فهرست قیمت چاپ روبان فوری }

آن ها ابزار برندسازی مفیدی می باشند

تقویم های سفارشی نام تجاری شما را هم در داخل و هم از نظر خارجی می سازند. وقتی مشتریان شما هر روز به تقویم شرکت شما خیره می شوند، آن ها مطمئناً متوجه لوگو و شعار شما خواهند شد. اما چگونه مفید است؟ فرض می کنیم که قبل از دریافت تقویم تبلیغاتی آن ها هرگز نام شرکت شما را نشنیده بودند و ترجیح دادند آن را در دفتر یا در خانه خود قرار دهند. بعد از اینکه برای چند هفته هر روز به تقویم نگاه کردند، احتمالاً به یاد خواهند آورد که لوگو شما چگونه است و شعار شما چیست، حتی اگر تقویم سفارشی یا سالنامه جلوی آن ها نباشد. و دفعه بعد که می شنوند کسی نام شرکت شما را می گوید یا در خصوص خدماتی که شرکت شما ارائه می دهد سؤال می نماید، می توانند نام شما را بگویند. ناگفته نماند، اگر در نهایت به خدماتی که ارائه می دهید، احتیاج داشته باشند، مطمئناً شما را به یاد می آورند و به شما اعتماد می نمایند، زیرا به مقدار کافی سخاوتمند بودید که یک تقویم زیبا به آن ها بدهید.

به تقویم های سفارشی به عنوان یک توصیه شخصی فکر کنید. اگر مشتری تقویم شرکت شما را در دفترش نمایش دهد، به این معنی است که برند شما به وسیله آن شخص تایید شده است. بنابراین، هر کسی که وارد دفتر مشتری شما می گردد، می تواند به وضوح ببیند که رابطه ای ثابت با شرکت شما دارد و به آن اعتماد می نماید.

برندسازی برای مشتریان داخلی نیز کارساز است. کارمندان و یا همکاران ممکن است لوگو و شعار شرکت خود را از قبل تشخیص دهند، اما ممکن است آدرس شرکت را ندانند یا پسوندهای مهمی را به خاطر بسپارند. تقویت نام تجاری خود برای همکاران یا کارمندان نیز مفید است. به هر حال، آن ها هر روز با کار برای شرکت، آن برند را نمایندگی می نمایند. به علاوه، تقویم ها راه های عالی برای برقراری ارتباط با تاریخ ها یا رویدادهای مهم شرکت هستند. اگر هر یک از کارمندان شما یک تقویم شرکتی یا یک سالنامه روی میز خود دارند، دیگر بهانه ای برای از دست دادن آن جلسه بزرگی که چند هفته پیش به آن ها گفتید، ندارند.

بیشتر بخوانید : 10 فروشگاه برتر هدایای تبلیغاتی در ایران

تقویم های سفارشی ارزان هستند

تقویم ها و سالنامه های جیبی بسیار ارزان تر از تبلیغات روزنامه، رادیو یا تلویزیون هستند و عمر طولانی تری دارند. اگر مردم آگهی شما را در روزنامه محلی پشت سر بگذارند و مطمئناً، یک تبلیغ تلویزیونی تعاملی و مجذوب کننده است، اما اگر مردم دکمه بی صدا را فشار دهند یا برای کاری بلند شوند و پیغام شما به پتانسیل کامل خود نرسد، چه اتفاقی می افتد؟ تفاوت بین سایر تبلیغات و تقویم های چاپ شده سفارشی در این است که مردم واقعاً می خواهند آن ها را هر روز ببینند. در غیر این صورت آن ها را به دیوار آویزان نمی کردند یا در کیف یا میز خود نمی گذارند. ممکن است تقویم ها به مقدار تبلیغات هیجان انگیز نباشند، اما بارها و بارها اثربخشی آن ها ثابت شده است و شما نمی توانید قیمت آن را شکست دهید.

بنابراین، به جای اینکه بودجه بازاریابی گرانبهای خود را به روش های تبلیغاتی کمتر مؤثر و گران تر تزریق کنید، به خرید تقویم های تبلیغاتی و یا سالنامه های سفارشی برای کمپین های تبلیغاتی خود فکر کنید.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 706

به "چرا بجای تبلیغات تلویزیونی از تقویم ها و سالنامه های سفارشی استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بجای تبلیغات تلویزیونی از تقویم ها و سالنامه های سفارشی استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید