چند مورد از دور افتاده ترین و زیباترین منطقه ها جهان ، عکس

به گزارش پرشین بلاگ، آیا تا به حال به این فکر نموده اید که سفر کردن به منطقه ها دور افتاده جهان می تواند تا چه حد خطرناک و یا شاید هم آرامش بخش باشد؟ افراد زیادی هستند که سالیانه به منطقه ها دور افتاده جهان سفر می نمایند و هر یک اهداف خاص خود را دارند.

چند مورد از دور افتاده ترین و زیباترین منطقه ها جهان ، عکس

برخی از افراد برای اینکه چند روز و شاید چند هفته ای از هیاهو و شلوغی شهر دور باشند تصمیم به سفر می گیرند و برخی دیگر در پی ماجراجویی هستند. به هر حال سفر به منطقه ها دور افتاده و بکر می تواند در عین این که لذت بخش باشد، پر از خطر و اتفاقاتی باشد که ممکن است سلامتی و حتی جان شما را به خطر بیندازد.

دور از نظر شما به چه معناست؟ مکانی در نا کجای نقشه و یا فقط چند ده کیلومتر دورتر از مکانی که زندگی می کنید؟ ما در این مقاله می خواهیم شما را با منطقه های آشنا کنیم که از لحاظ جغرافیایی در بکرترین نقاط جهان قرار گرفته اند. با ما همراه باشید.

● جزیره ایستر واقع در شیلی

جزیره ایستر یکی از دورترین منطقه ها جهانست و بیش از 3200 کیلومتر از تمدن امروزی دور است. این جزیره به علت وجود بیش از هزار مجسمه غول پیکر و باستانی معروف است. این مجسمه ها به دست مردم راپا نوی ساخته شده و جنسشان از سنگ های آتشفشانی است. این جزیره جزو منطقه ها حفاظت شده است و پروازها به آنجا به تعداد محدود انجام می شوند.

● لانگییربین واقع در نروژ

این ناحیه یکی از شمالی ترین و البته سردترین نقاط جهان است. به علت سرمای بیش از حد این ناحیه، در سال 1950 قانونی مبنی بر ممنوعیت دفع مردگان تصویب شد زیرا خاک این منطقه به علت سرمای خیلی زیاد جسد مردگان را به مومیایی تبدیل می نماید. بعلاوه به علت وجود خرس های قطبی در این منطقه دولت اجازه حمل اسلحه را به مردم داده است. قایقرانی با کایاک، اسکی، گردش با ماشین های اسنوموبیل و دوچرخه سواری از تفریحات رایج این منطقه است.

● دریاچه کرسنت واقع در چین

این دریاچه بیش از 2 هزار سال قدمت دارد و از لحاظ شکل ظاهری به ماه آسمان شبیه است. این دریاچه در صحرا گوبی واقع شده و از چشمه ای طبیعی تغذیه می نماید. یک شهرک کوچک و بسیار دور افتاده در کنار این دریاچه است و از معدودترین منطقه ها دور افتاده جهان است که رفت و آمد به آنجا تقریبا ساده و بی درد سر است چون اتوبوس هایی هستند که مردم و مسافران را به این منطقه می برند.

گودال داناکیل واقع در اتیوپی

این گودال در یکی از گرم ترین منطقه ها جهان قرار گرفته است و در شمال شرقی اتیوپی واقع شده است. مواد تشکیل دهنده این گودال شامل نمک، اسید و گوگرد است.

جزیره آپولیما واقع در مجمع الجزایر ساموآ

ساموآ مجمع الجزایر غرب اقیانوس آرام است که شامل چهار جزیره می گردد و آپولیما کوچک ترین آن است. کوچک بودن این جزیره به این معنی نیست که می توانید آن را دست کم بگیرید. آپولیما جنگی حیرت انگیز دارد که در میان آب های آبی و نیلگون اقیانوس آرام چشم نوازی می نماید. گردشگران برای سفر به این نقطه بکر و زیبا باید از مردمان آنجا اجازه بگیرند و با آنان مذاکره نمایند. سفر با قایق تنها راه رسیدن به این جزیره زیبا است.

واحه سیوا واقع در مصر

واحه سیوا یکی از منطقه ها دور افتاده در کشور مصر است که به علت دور افتادگی از سکونتگاه های مصر باعث شده که فرهنگ آفریقای شمالی در این منطقه بیشتر به چشم بخورد. این منطقه مکانی است که گردشگران کمتری به آن سفر می نمایند، اما از مرکز مصر که قاهره است تنها پنج ساعت فاصله دارد. این منطقه 200 چشمه دارد و گردشگران از این چشمه ها به همراه غذاهای فوق العاده خوش طعم این منطقه لذت می برند.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 439

به "چند مورد از دور افتاده ترین و زیباترین منطقه ها جهان ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند مورد از دور افتاده ترین و زیباترین منطقه ها جهان ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید