کتابخانه شما نشانه شخصیت شماست!

به گزارش پرشین بلاگ، چطور قفسه کتاب های خود را سر و سامان دهید؟ با ما همراه باشید تا خبرنگاران های کاربردی چیدمان کتابخانه را یاد بگیرید.

کتابخانه شما نشانه شخصیت شماست!

هیچ چیز بهتر از این نیست که قفسه کتاب هایتان خیلی مرتب، منظم و با یک سبک عالی چیده شده باشد.

در این مطلب فوت وفن، می خواهیم تمام ریزه کاری هایی که برای دکور زدن قفسه کتاب باید بدانید را به شما آموزش دهیم. اگر به کتاب و کتابخوانی علاقه داشته باشید، احتمالاً سر و کله زدن با کتاب های مورد علاقه تان، یکی از لذت بخش ترین روزهای زندگی تان خواهد بود. شاید اصلاً خودتان هم متوجه نشوید که در آخر کار، شکل کتابخانه یا قفسه کتاب هایتان چه شکلی می شود.

وقتی دکوراسیون یک خانه را از شروع تا خاتمه طراحی می کنید، همه چیز را از جلوی دست برمی دارید و میدان را خالی می کنید؛ از اثاثیه گرفته تا مبلمان. همه اینها در فکر خانم یا آقای طراح کنار هم چیده می شوند زیرا طراحان قادرند تا مرحله خاتمه و چیدمان نهایی را در فکرشان متجسم شوند. شما نمی توانید این کار را با کتابخانه خود انجام دهید یا برای این موضوع هر سبک دیگری را استفاده کنید. باید خودتان را در کتاب غوطه ور کنید. باید چند وسیله تزیینی کوچک بخرید و با خیال راحت تمام اوقات روز خود را برای آن سپری کنید تا زمانی که تقریباً همه چیز کامل شود.

قبل از شروع به چیدمان، حتماً کتابخانه خود را رنگ کنید. سفید بهتر است. همه رنگ سفید را دوست دارند زیرا این رنگ یک پس زمینه عالی برای نمایش چیزهایی است که در قفسه ها می گذارید.

1- پالایش

اولین مرحله خیلی واضح و ساده است و باید همه کتاب هایتان را به دو دسته تقسیم کنید: نگهداشتنی و انبارکردنی؛ درست مثل خانه تکانی برای کتابخانه هم باید همین کار را انجام دهید. اگر کتاب های درسی قدیمی دوران دانشگاه خود را نگه می دارید، خواهش می کنیم دست بردارید و مدام آن روزهای طلایی را از خاطر نگذرانید. همه کتاب ها را در انباری ذخیره کنید. بهتر است چند کتابِ سال را نگه دارید و کتاب های قدیمی را انبار کنید.

یادتان باشد که قفسه کتاب فقط برای نگهداری کتاب نیست؛ شما می توانید قاب عکس، یادگاری ها و کلی خرت و پرت را در آن بگذارید. چیزهایی را برای نمایش بگذارید که در زندگی تان اهمیت دارد و دوست دارید آنها را مدام ببینید. این یک ایده خوب برای شروع مکالمه با مهمانان است و شما می توانید داستان مجذوب کننده نهفته در دل هم کدام از لوازمی که قفسه کتاب ها را با آن دکور زده اید را بازگو کنید. فقط از قلم نیاندازید چیزهایی که در قفسه می گذارید از اندازه یک سیب کوچکتر نباشند زیرا در آن صورت قفسه را شلوغ و به هم ریخته جلوه خواهید داد.

2- دسته بندی و چیدمان

می توانید کتاب ها را بر حسب رنگ یا موضوعشان دسته بندی کنید. پیشنهاد می کنیم به قسمت عطف یا شیرازه کتاب که همان بخش اتصال دو جلد کتاب است و در نگاه اول جلب نظر می کند توجه ویژه کنید. اگر روکش یا جلد مقوایی کتاب ها را دوست ندارید، آن ها را دربیاورید تا ببینید زیرش چه چیزی است! جلد کتاب ممکن است زشت باشد اما می توانید از یک کتاب بی نام به جای آن استفاده کنید.

در مرحله بعد، کتاب هایتان را به هم تکیه دهید یا روی هم بگذارید. شیوه چیدمان هر طوری است که دوست دارید؛ چه از چپ به راست و یا از راست به چپ. کتاب ها را به گونه ای کنار هم بگذارید که وقتی چند قدم عقب تر می ایستید حس تعادل داشته باشد. معمولاً کتاب ها را عمودی می چینند و سپس از یک دسته کتاب افقی برای نگه داشتن انتهای کتاب ها استفاده کنید.

وقتی کتاب ها را دسته کرده و چیدید، متعلقات و خرت و پرت هایی که دارید را در هر طبقه پخش کنید. یک شمع اینجا، یک کاکتوس آنجا. هر چیزی که دوست دارید. عکس های قدیمی قهوه ای هم خوب است که پشت یک گیاه کوچک بگذارید. وسایل جالبی را بگذارید که چشم بتواند به آسانی سرتاسر قفسه را نگاه کند.

قاب عکس های قدیمی خود را نیز می توانید در قفسه کتاب بگذارید. به جای اینکه همه را یک جا کنار هم بچینید، آنها را در همه قسمت های قفسه کتاب هایتان پخش کنید.

3- تغییر دکور

اولین چیدمان چیدمان قطعی نیست و لازم هم نیست این طور باشد. ممکن است ساعت ها وقت خود را به جا به جا کردن و اعمال تغییرات ریز بدهید. مطمئن باشید که با صرف زمان برای دکور زدن قفسه کتابتان و وسواسی که به خرج می دهید شما را به تیمارستان نخواهند فرستاد!

انجام این کار راحت است. وسایل را عقب و جلو ببرید و سپس سر جایشان برگردانید و دوباره این طرف و آن طرف جا به جا کنید. اگر از نگاه کردن خسته شدید، کار را نیمه رها کنید و تغییرات را به روز دیگر واگذار کنید. بهترین قسمت این است که اینجا خانه خودتان است و هیچ زمان خاصی برای تمام کردن آن به شما نداده اند.

یادتان باشد که زیبایی در سادگی است! مهم است به خودتان اعتماد کنید و بدانید چه زمانی کارتان تمام می شود. در خاتمه، شما قفسه ای از کتاب ها را خواهید داشت که خیلی چشم نواز است و همه را به سوی خود می کشد. اگر زیبا شود که یک امتیاز مثبت دارید اما هدف نهایی این نیست.

با انجام این مراحل، در نهایت، کتابخانه مرتب و در عین حال زیبایتان قلب تپنده خانه شما می شود و از داشتن آن به خود می بالید. از قلم نیاندازید که به خودتان استرس ندهید و بیش از حد در مورد یک موضوع فکر کنید. این فقط یک قفسه کتاب ساده است. همین!

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 806

به "کتابخانه شما نشانه شخصیت شماست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه شما نشانه شخصیت شماست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید