طرح یار مهربان در زنجان اجرا می گردد

به گزارش پرشین بلاگ، حسین قاسمی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: آموزش و پرورش در دوره تازه با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت منابع کتابخانه ها و کتاب های غیردرسی برای تقویت مهارت های زبانی دانش آموزان کوشش می نماید.

طرح یار مهربان در زنجان اجرا می گردد

وی با اشاره به اینکه ترویح فرهنگ مطالعه بین دانش آموزان احتیاجمند آموزش آن ها از دوران ابتدایی است، افزود: به همین دلیل طرح یار مهربان در زنجان اجرایی می گردد.

قاسمی با بیان اینکه در مرحله اول طرح یار مهربان در یکی از مدارس ابتدایی اجرا خواهد شد، اضافه نمود: در این مرحله دبستان آزادگان زنجان میزبان طرح است و زیرساخت های مربوط به آن هم در مدرسه فراهم شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه هدف این طرح تقویت همه مهارت های مورد احتیاج دانش آموزان از جمله مهارت های زبانی، خواندنی، نوشتنی، شنیداری و دیداری با استفاده از ظرفیت کتابخانه های مدارس در تدریس است، گفت: رویکرد آموزش و پرورش در اجرای این طرح پررنگ کردن نقش کتابخوانی در مدارس و تقویت مهارت های زبانی است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح یار مهربان به استفاده از منابع غیردرسی تاکید شده است، اضافه نمود: در این طرح نقش کتاب های داستان و قصه گویی در دوره ابتدایی به ویژه پایه های اول و دوم پررنگ شده است.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان با بیان اینکه این طرح به صورت تجهیز کتابخانه های کلاسی دانش آموزان با رویکرد تازه است، مطرح کرد: طرح یار مهربان در ترویج فرهنگ مطالعه موثر است و کوشش می نماید تا دانش آموزان بدون هیچ محدودیتی از کتاب های غیردرسی در کلاس استفاده نمایند.

قاسمی یادآورشد: این طرح در واقع برای یاری به تدریس درس فارسی در پایه های تحصیلی دوره ابتدایی و تقویت مهارت های زبان آموزی در حال انجام است و دانش آموزان را از لحاظ مهارت های زبانی، خواندنی و نوشتنی تقویت می نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 فروردین 1402 بروزرسانی: 6 فروردین 1402 گردآورنده: pershinblog.ir شناسه مطلب: 917

به "طرح یار مهربان در زنجان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح یار مهربان در زنجان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید